جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام یعقوب‌نژاد - مدارک اسلامی

حوزه/ رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر لزوم جبران عقب اُفتادگی های ما در عرصه فضای مجازی و تبلیغ معارف دین از این طریق تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوب نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه فضای مجازی اظهار داشت: واقعیت آن است که ما تا حدودی در بهره گیری از فضای مجازی دچار عقب اُفتادگی شده ایم و حق آن بود که باید سریع تر از این فضا جهت نشر معارف دینی در سطح جهانی استفاده می کردیم.

وی افزود: ما باید از محمل فضای گسترش پذیر مجازی بهره بیشتری بگیریم و از این فرصت نهایت استفاده را در جهت اهداف ملی و اسلامی داشته باشیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین گفت: به خصوص در شرایط فعلی که مرکز ملی فضای مجازی با تعریف جدیدی که مقام معظم رهبری ارایه فرمودند، فرصت بسیار مغتنم و ارزشمندی در اختیار متولیان این حوزه قرار داده که می توان در این راستا فعالیت های بسیار خوبی انجام داد.

وی افزود: به ویژه کسانی که در حوزه علوم دینی فعالیت می کنند باید با بهره گیری درست از این فضا به سمت هم افزایی و مشارکت بیشتر حرکت کنند و ضمن مشورت و مطلع شدن از نظرات کارشناسی به رفع آسیب ها و نواقص در این حوزه همت گمارند.

این کارشناس و صاحب نظر فضای مجازی همچنین یادآور شد: طبعاً برخی افراد دانش آکادمیک دارند و گروهی نیز تجربه خوبی در حوزه مجازی پیدا کرده اند که این ها را باید به شکلی هماهنگ و به صورتی که منجر به هم افزایی شود بکار گرفت .

وی با بیان این که ما نیاز به کار بسیار جدی و هدفمند در عرصه فضای مجازی داریم ، خاطرنشان کرد: این حوزه ای است که به شدت رو به گسترش است و باید عقب اُفتادگی های خود را در این باره جبران کنیم امروز دیگر بحث لحظه و دقایق مطرح است که نباید فرصت ها را از دست داد.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوب نژاد گفت: امروز نیاز بشر به معارف اسلامی به گونه ای است که به صورت ناخودآگاه آن را فریاد می زند و وظیفه و رسالت جدی ماست که به این نیاز با بهره گیری از زبان روز و شیوه های نوین پاسخگو باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha