شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حبیب رضا ارزانی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: موانع مختلف اقتصادی، روانی و فرهنگی ازدواج باید به کمک دولت، خیرین و مردم بر طرف شود.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» پیرامون ازدواج و موانع پیش روی آن، اظهار کرد: به طور کلی دولت، مردم و خیرین باید تلاش ویژه ای در این راستا داشته باشند و با کمک آن ها، معضل اعتیاد و طلاق را در خانواده ها حل کنیم.

وی افزود: یکی از موانع مطرح در موضوع ازدواج، بحث اقتصادی آن است، که در این زمینه، دولت و خیرین و  کسانی که شغل ایجاد می کنند از اهمیت و نقش بالایی برخوردار هستند و باید از آن ها تقدیر به عمل آید تا این فرهنگ اسلامی در میان مردم فراگیر شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه گفت: در بحث اقتصادی، باید فرهنگ توکل به خدا در قالب جلساتی قبل و بعد از ازدواج رواج پیدا کند؛ آمار نشان می دهد که بسیاری از طلاق ها در 5 سال اول اتفاق می افتد و این فرهنگ می تواند در جلوگیری از طلاق مثمر ثمر واقع شده و از موانع ازدواج کاسته شود.

حجت الاسلام ارزانی، در ادامه به موانع روانی و شخصیتی در بحث ازدواج اشاره کرد و افزود: در تربیت باید به این مسائل توجه شود، برای مثال شخص، نسبت به خانواده بی مسئولیت تربیت شده و برای تشکیل و سپس تامین خانواده هیچ تلاشی نمی کند، وقتی پدر و مادر فرزند خود را صرفا برای درس خواندن تربیت می کنند، این فرزند بعد از ازدواج با نقش متفاوت خود در خانواده آشنایی ندارد و به مشکل برمی خورد.

وی از موانع فرهنگی ازدواج و آداب و رسوم غلط آن سخن به میان آورد و گفت: برخی از باورهای غلط و رسوم اشتباه در جامعه وجود دارد که گاهی اوقات مانع ازدواج می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به موضوع همسریابی نیز اشاره کرد و افزود: بهترین روش همسریابی، روش سنتی آن است و با توجه به متفاوت شدن ساختار جامعه، در کنار مدل سنتی، باید مدل های دیگری مبتنی بر سنت، در جامعه شکل بگیرد.

حجت الاسلام ارزانی در پایان تصریح کرد: نباید کار کسی را که برای ازدواج پا در میانی می کند و شخصی را معرفی می کند، قبیح بدانیم، چنانچه در اسلام به این کار سفارش شده است.

انتهای پیام  313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha