جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی قزوین

نماینده ولی فقیه در قزوین با تاکید بر این که نباید ائمه جمعه به روزمرگی گرفتار شوند، ابراز داشت: گاهی نماز جمعه به یک نماز معمولی و متعارف تبدیل می‌شود که یک آسیب محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین، گفت: خداوند در سوره جمعه در آیه شریفه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِی لِلصَّلَاةِ مِن یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَی ذِکْرِ اللَّهِ» اهمیت برپایی نماز جمعه را بیان می‌کند، اما گاهی چندین برابر نماز جمعه برای روزی که متعلق است به نماز جمعه، برای مسائل دیگری تبلیغ می‌شود.

وی با تأکید بر این که برپایی و ارتقای نماز جمعه‌ها تنها وظیفه امام جمعه نیست، ابراز داشت: یکی از ارکان اصلی نماز جمعه، سفارش به تقوا است؛ بیش از 80 بار خداوند در قرآن امر به تقوا کرده و این مهم به خوبی بیان کننده آن است که باید همه مسئولان در برپایی با شکوه نماز جمعه مشارکت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در قزوین با تاکید بر این که این که نباید ائمه جمعه به روزمرگی گرفتار شوند، ابراز داشت: لازمه این مهم آن است که نماز جمعه هر منطقه دارای شاکله باشد.

امام جمعه قزوین افزود: گاهی نماز جمعه به یک نماز معمولی و متعارف تبدیل می‌شود، اظهار کرد: در حقیقت ما باید آرزویمان این باشد که در هر روستایی که 11 نفر می‌توانند در نماز جماعت جمعه شرکت کنند، نماز جمعه برپا شود.

وی تصریح کرد: وقتی که قرار است برای همان 11 نفر امام جمعه تعیین کنیم، باید احساس کنیم این امام جمعه باید شاخصه‌های یک رهبر دینی در ابعادی کوچک‌تر را داشته باشد تا هیبت و عظمت نماز جمعه از حیث آن متصدی اصلی و شخصیت محوری که امام جمعه است، محفوظ بماند و شأن آن پایین نیاید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: از نظر ارشادی، معنویت، حاکمیت دینی و سبک زندگی اسلامی، منویاتی که مقام معظم رهبری که به انواع مختلف مطرح کرده‌اند، تفاوتی میان شهر و روستا و منطقه کوچک و بزرگ وجود ندارد و همه جا باید نماز جمعه با کیفیت بالا و در شأن این امر مقدس و الهی برگزار شود.

وی تأکید کرد: شهرهایی که در آن نماز جمعه برگزار می‌شود، باید مانند یک شجره طیبه به هم مرتبط و متصل باشند؛ به گونه‌ای که تجربیات موفق در هر منطقه به سرعت به نماز جمعه‌های مناطق دیگر استان منتقل شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: جلسات ماهانه ائمه جمعه، جلسات اتاق فکری است که باید در هر جلسه آن، گام بلندی برای ارتقای وضعیت نماز جمعه‌ها، افزایش جمعیت و کیفیت نماز جمعه‌ها برداشته شود.

وی در پایان، توسعه ورزش را در جامعه ضروری عنوان کرد و با بیان این که برگزاری یک روز ورزش در هفته بسیار کم است، گفت: مسئولان باید کاری کنند تا مردم هر روز هفته بخشی از وقت خود را به ورزش بپردازند اما آن زمان آن نباید همزمان با برپایی نماز جمعه باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha