شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام هاشمیان جامعة الزهرا

حوزه/ مدیر جامعة الزهرا گفت: نظام ترمی واحدی، اشتباهی بود که از غرب وارد ایران شد، در صورتی که در نظام حوزه، متن موضوع دانش است، ولی در نظام فعلی، متن کانال انتقال مفهوم است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد هاشمیان،  امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا، به وظایف طلاب در عصر حاضر  اشاره کرد و گفت: تمام رفتار ما با یکدیگر ارتباط دارد و طبق دستور قرآن ذره ای از اعمال ما از دایره جهان هستی خارج نمی گردد و ما طلاب باید با این دید به تحصیل علم بپردازیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) در طول عمر خود طبق سخن امیرالمومنین(ع) عمل کرد و با  تقوا و اجتهاد به درجات عالی رسید و توانست با شاگردانی که تربیت کرده بود، دنیا را تغییر دهد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به اهمیت ورع و اجتهاد در جامعه اسلامی گفت: اگر این دو اصل در عملکرد کل دولت و جامعه باشد، مسلما مشکلات جامعه رفع می گردد و منتظران واقعی حضرت مهدی(عج) باید دارای این دو ویژگی باشند.

مدیر جامعة الزهرا با تاکید بر اینکه طلاب الگوی سایر جامعه هستند، بیان داشت: طلاب باید در حد امکان به همه آموزه های دینی عمل کنند و به الگوگیری جامعه از رفتارهای خود توجه کافی داشته باشند.

وی در ادامه به نقد نظام آموزشی جامعه الزهرا(س) پرداخت و گفت: نظام ترمی واحدی اشتباهی بود که از غرب وارد ایران شد در صورتی که در نظام حوزه، متن موضوع دانش است، ولی در نظام فعلی، متن کانال انتقال مفهوم است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان ارزیابی نظام آموزشی  حوزه را کیفی خواند و بیان داشت: اساتید حوزه در گذشته بر استنباط و استدلال طلاب اهمیت می دادند، ولی در نظام فعلی تنها گرفتن نمره اهمیت دارد.

مدیر جامعة الزهرا، مقید نبودن نظام حوزه به زمان را از مزایای این نظام برشمرد و اظهار داشت: عدم استرس پایان سریع درس در زمان معین شده، باعث بالا رفتن کیفیت می شود.

وی در پایان به لزوم احترام طلاب به اساتید اشاره کرد و گفت: در نظام حوزوی از سابق تاکنون، مدیریت بر مبنای صمیمت است، ولی در نظام ترمی واحدی، مبتنی بر سختگیری های قانونی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha