چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصویری دلخراش از فوعه و کفریا

حوزه/ بر اساس توافق به عمل آمده، آتش بس در "فوعه و کفریا" سوریه آغاز شد اما مدافعان فوعه نسبت به تجهیز و تجدید قوای تروریستها ابراز نگرانی کرده اند به طوری که جان هزاران انسان بی گناه در خطر است.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه» گروه های مسلح بر روی توقف حملات به مناطق "فوعه و کفریا" در ریف ادلب، الزبدانی و منطقه "مضایا" در ریف دمشق به توافق رسیدند.

ارتش سوریه و مقاومت لبنان با گروه هاي تروريستي به توافق رسیدند که از ساعت 12 ظهر امروز یکشنبه در شهرک های فوعه وکفریا و مضایا آتش بس برقرار کنند.

حملات گسترده نیروهای حزب الله لبنان در منطقه زبدانی و منطقه مضایا سبب شد که حملات تروریستها به اطراف دو شهرک شیعه نشین الفوعه و کفریا کاهش یابد.

همزمان با عملیات نیروهای مقاومت، مذاکرات دولت سوریه و حزب الله با تروریست های احرارالشام و جبهه النصره آغاز گردید که سرانجام به آتش بس دست یافتند.

از ساعت 3 بامداد به وقت محلی در دو جبهه الفوعه ، کفریا و منطقه مضایا حملات هجومی تروریست ها به اطراف دو شهرک الفوعه و کفریا و حملات هجومی نیروهای حزب الله به منطقه مضایا متوقف شده است.

این در حالی است که فعلا مشخص نشده چند ساعت اعلام آتش بس شده است.

مضایا یک شهرک سوری کنار منطقه «زبدانی» واقع در «ریف دمشق» است. همه ساکنین این منطقه از افراد مسلح وخانواده های گروهای تروریستی همگروه با تروریستهای شهر ادلب هستند که فوعه وكفريا را محاصره کردند.

همچنان جان هزاران انسان بی گناه در خطر است

برخی از مدافعان فوعه نسبت به تجهیز و تجدید قوای تروریستها ابراز نگرانی کرده اند.

آخرین پیشروی های تکفیری ها افزایش نفربرهای نظامی و اعزام اشخاص انتحاری به فوعه وكفريا است, حتی آنها به خانه های اطراف دو شهرک رسیدند. به طوری که در حال حاضر جان هزاران انسان بی گناه در خطر  است.

مادر و کودک خردسالی که زیر آوار شهید شدند

عکسهای رسیده که برخی از مدافعان فوعه برای خبرگزاری حوزه ارسال کرده اند، مادر و کودک خردسالش زیر آوار را نشان می دهد که بسیار دردآور است.

یادآور می شود در روزها و شبهای گذشته، هزاران تروریست حمله ی گسترده ای به این دو شهرک از دو محور صواغیه( شمال شرقی) و دیرالرغب(جنوب غربی ) به مواضع رزمندگان مقاومت اسلامی مردم این دو شهرک آغاز کرده بودند که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی و نیز ویران شدن بسیاری از خانه ها شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha