سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ابراهیم رئیسی

حوزه/ دادستان کل کشور، آمار بالای شهدای روحانی را مهمترین سند حقانیت علما و روحانیت در جامعه اسلامی ایران دانست و گفت: پرچم مبارزه با استکبار که دیروز در دست امام خمینی(ره) بود، امروز در دست رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید جواد مدرسی(ره)، در مسجد بیاق‌خان بازار یزد با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، به حضور گسترده علما، روحانیون، طلاب و اقشار مختلف مردم در این مراسم اشاره کرد و اظهار داشت: این مجلس باشکوه بعد از چند سال از رحلت آیت‌الله سید مدرسی نشان دهنده این است که مبارزه با ظلم و حمایت از نظام و اطاعت از ولایت باعث ماندگاری در قلوب مردم می‌شود.

*تفاوت‌ عالم ربانی با روشنفکران منورالفکر  

وی به تبیین تفاوت‌ میان عالم ربانی با کسانی که ادعای روشنفکری می‌کنند  پرداخت و بیان کرد: عالمان ربانی از آنجا که به تعالی رسیده‌اند، مردم را نیز به این مسیر فرا می‌خوانند، اما روشنفکران تنها مردم را برای رسیدن به نیکی‌ها راهنمایی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به ضرورت حجت‌شناسی، گفت: هیچ امری در دین اسلام بعد از خداشناسی ضروری‌تر از حجت‌شناسی برای مسلمانان و مومنان به منظور رسیدن به سعادت و کمال وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در فرهنگ دینی ما هیچ چیز بعد از خداشناسی به اندازه حجت‌شناسی اهمیت ندارد و امام و حجت را باید شناخت و هنگامی که مبنای شناخت، معرفتی باشد، عشق و علاقه به دنبال دارد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: بعد از ائمه اطهار (ع)، انسان‌های بزرگی ادامه‌دهنده راه آنها بودند که در ایران اسلامی در نقاط مختلف به ویژه استان یزد، بزرگان و علمایی که از همه ابعاد زندگی ائمه اطهار(ع) تبعیت کردند، وجود دارند.

*امت اسلام رها نشده‌اند

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این که امامت امت بعد از ائمه اطهار(ع) به دست انسان‌های فقیه، عالم و درستکار سپرده شده و امت اسلام رها نشده‌اند، اظهار داشت: گرچه امام خمینی(ره) اکنون در میان ما نیست اما هدف، راه و مقصد ایشان هنوز جاودانه است و امروز هم همان راه و هدف و مقصد را از زبان آیت الله العظمی خامنه‌ای می‌شنویم.

*رهبری؛ پرچمدار مبارزه با استکبار

وی با بیان اینکه پرچم مبارزه با استکبار که دیروز در دست امام خمینی(ره) بود، امروز در دست رهبر معظم انقلاب است و مردم با تأسی از ولی‌فقیه زمان خود، با ظلم و فساد مبارزه می‌کنند، عنوان کرد: دستیابی به قدرت و پیشرفت‌های مختلف از جمله دستاوردهای نظام اسلامی و ولایت‌مداری در ایران است.

دادستان کل ویژه روحانیت با اشاره به این که معرفت فقط همراه با عشق به اهل بیت(ع) پایدار و عمیق می‌ماند، گفت: تربیت انسان‌های با استعداد در مکتب اهل بیت(ع) همراه با باور الهی، مبارزه با ظلم و فساد و حاکمیت الهی در راستای جریان نجات بخش امامت، ولایت و حکومت حق از جمله وظایف مهم و شاخص مومنان در جامعه و نظام اسلامی است.

*ایران در کمک به مظلومان پیشگام است

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همواره در مقابله با ظلم و فساد پیشتاز بوده‌اند، افزود: مردم ایران اسلامی در کمک به مردم مسلمان و مظلوم جهان به ویژه مردم فلسطین پیشقدم و علمدار هستند.

دادستان کل کشور، شناخت با معرفت را از جمله وظایف مومنان دانست و افزود: در اعتقادات ما ارادتمندان اهل بیت (ع)، امامت از اصول دین است و اصول دین را از زمانی که کودک زبان باز می‌کند، به او می‌آموزند و در واقع اصولی که از ذات، صفات و افعال خداوند متعال سخن می گوید اصول دین است.

*حمایت از نظام مهمترین رسالت‌ علما و مردم

وی با اشاره به این که حمایت از نظام اسلامی ایران از مهمترین رسالت‌های علما، اقشار مختلف جامعه به ویژه مسئولان است، تاکید کرد: حمایت از نظام اسلامی، حمایت از بسیجیان، اندیشمندان و مستضعفان جامعه است.

*حقانیت روحانیت

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که آمار بالای شهدای روحانی مهمترین سند حقانیت علما در جامعه اسلامی ایران است، گفت: طلاب باید با تهذیب نفس نسبت به حفظ جایگاه رفیع روحانیت در جامعه تلاش کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد:  کسانی که در حوزه‌های علمیه نسبت به کسب علوم دینی فعالیت دارند از آینده‌سازان نظام اسلامی ایران هستند

وی در ادامه، حفظ جایگاه ویژه فرهنگی، علمی و دینی استان یزد را از وظایف مسئولان و مدیران ارشد استان دانست و گفت: پایین بودن نرخ جرم و جنایت در این استان نسبت به کل کشور از جمله ویژگی‌های تعهد و ولایت‌مداری مردم استان یزد است.

*رمز حفظ دارالعباده، تربیت علما است

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به این که رمز حفظ دارالعباده، تربیت علما است، عنوان کرد: با توجه به این که یزد کمترین آمار جرم و جنایت را داراست، این استان باید وضعیت خود را حفظ کند و به برکت انسان‌های فرهیخته و علمای بزرگ، همچنان دارالعباده باقی بماند.

* اهمیت فراگیری فقه بازار توسط بازاریان

دادستان کل کشور در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت فراگیری فقه بازار توسط بازاریان اشاره کرد و گفت: بازاریان در یادگیری فقه بازار اهتمام ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha