پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله عباسعلی صادقی

حوزه/ طلاب نباید به امام جماعت مسجد و منبری ساده اکتفا کنند، بلکه باید با الگو گیری از بزرگان حوزه و مفاخری همچون آیت الله العظمی بروجردی(ره) بتوانند به درجات بالای علمی و معنوی برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لرستان، آیت الله عباسعلی صادقی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خرم آباد که در مدرسه کمالیه این شهر برگزار شد،با تسلیت شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ، گفت: امام باقر(ع) با اشاعه دین و گسترش فرهنگ شیعی، اسلام ناب را به دنیا معرفی کرد.

وی با بیان این که امروز طلاب و روحانیون باید پرچم نشر معارف اسلامی را برافراشته تر از هر زمان دیگری به اهتزاز در آورند، افزود: طلاب باید قدر خود را بدانند و با خودسازی و کسب علم و دانش، درراستای تربیت دینی مردم و ارتقا اخلاق در جامعه تلاش کنند.

تولیت مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به این که طلاب در زمان تحصیل باید با حضور منظم در کلاس ها، برعلم و دانش خود بیافزایند، تصریح کرد: بی انگیزگی در درس و عدم حضور به موقع و غیبت در کلاس درس، موجب اتلاف عمر و فرصت تحصیل خواهد شد.

آیت الله صادقی با اشاره به این که استاد و طلبه به هیچ وجه نباید کلاس های درس را تعطیل کنند، خاطر نشان کرد: طلاب و مدرسان علاوه بر حضور در کلاس ها باید به برگزاری جلسات مباحثه به عنوان ویژگی منحصر به فرد نظام آموزشی حوزه نیز توجه ویژه ای داشته باشند، چرا که انجام مباحثه موجب ماندگاری مطالب درسی در ذهن طلاب می شود.

تولیت مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به این که طلاب باید با اهداف بلند، آینده تبلیغی خود را رقم بزنند، گفت: طلاب نباید به امام جماعت مسجد و منبری ساده اکتفا کنند، بلکه باید با الگو گیری از بزرگان حوزه و مفاخری همچون آیت الله العظمی بروجردی(ره) بتوانند به درجات بالای علمی و معنوی برسند.

وی در پایان با اشاره به قدمت ۵۰ساله مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد، افزود: این مدرسه باید در تربیت مفاخر حوزوی و طلاب و مبلغان کار آمد موفق عمل کند و نیاز های دیگر مدارس به استاد را تامین کند.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha