پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 358499
۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
حجت الاسلام مهدی نیلی پور

حوزه/ رئیس مرکز مشاوره حوزه علمیه اصفهان گفت: مشکلات اقتصادی و عدم تشویق والدین را می توان از جمله عوامل مشکل زا در ازدواج جوانان نام برد.

حجت الاسلام مهدی نیلی پور، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به مشکلات پیش روی جوانان در امر ازدواج، اظها داشت: مشکل اصلی جوانان در این امر، توقعات بیش از اندازه و تحت تاثیر قرار گرفتن از تبلیغات داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: تبلیغات نادرست خارجی و داخلی، جوانان را بر این باور داشته که رشد لازم و کافی را برای مسئولیت پذیری و تشکیل خانواده ندارند.

رئیس مرکز مشاوره حوزه علمیه اصفهان افزود: بعضا مشکلات اقتصادی و عدم تشویق والدین را می توان از جمله عوامل مشکل زا در ازدواج جوانان نام برد.

وی با تاکید براینکه مشکلات اقتصادی مانعی برای ازدواج جوانان نشود،  گفت: مطابق نص قرآن کریم، پدرها و مادرها باید در یک زمانی مشوق فرزندان خود باشند و به آنها اطمینان دهند که جوانانشان به یک رشد کافی و لازم برای تشکیل خانواده رسیده اند.

حجت الاسلام نیلی پور، تصریح کرد: بنابراین خانواده ها در امر ازدواج جوانان باید در زمینه مالی، اخلاقی و روحی و روانی به آنها کمک کنند.

وی بیان داشت: یکی از درس هایی که می توان از ازدواج ائمه و به خصوص حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(ع) گرفت این است که این دو بزرگوار رعایت کفویت کرده و در زمان خوبی با یکدیگر ازدواج کردند و فرزندان بسیار خوبی را تربیت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha