چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله صافی گلپایگانی

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی گفتند: مرحوم علامه امینی، شیفته ولایت و عاشق امیرالمؤمنین علی علیه السلام بود و عمر شریف خود را در ترویج و نشر ولایت آن حضرت گذرانید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار  حجت الاسلام والمسلمین احمد امینی، فرزند علّامه امینی صاحب کتاب گرانسنگ "الغدیر" و مسئول کتابخانه بزرگ امام  امیرالمؤمنین علیه السلام نجف اشرف که  دربیت معظم له برگزارشد، شخصیّت علّامه امینی را فردی شیفته ولایت دانسته و اظهارداشتند: آن بزرگوار شیفته ولایت و عاشق امیرالمؤمنین علی علیه السلام بود و عمر شریف خود را در ترویج و نشر ولایت آن حضرت گذرانید.

ایشان ابراز داشتند: از ویژگی‌های مرحوم علامه اخلاص بالای ایشان بود. واقعاً اخلاص ایشان در ترویج مکتب اهل البیت علیهم‌السلام مثال‌زدنی است. کارهایش، خواندنش، نوشتنش و سخن‌گفتنش برای خدا بود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی یادآور شدند: امتیاز دیگر ایشان تألیف کتاب ارزشمند الغدیر است که در راه تألیف آن زحمات فراوانی را متحمّل شدند و به حقّ مورد استفاده محقّقان و پژوهشگران است. باید طلاب محترم ایشان را در اخلاص، تحقیق و پژوهش و شیفتگی و جان‌نثاری برای مکتب اسلام الگو قرار دهند.

ایشان در ادامه با اشاره به سابقه رفاقت خود با علّامه افزودند: یک بار که قرار شد از کربلای معلّی به نجف اشرف بروم ایشان هم در آن سفر بودند. در بین راه به من فرمود: بسیار دوست دارم کتاب «فتح الملك العَليّ بِصِحَّةِ باب مَدينة العِلم عَليّ» را حفظ داشته باشم، چرا که کتابی بسیار پرمحتوا و عالی است، ولی تاکنون موفّق نشده‌ام. حقیر وقتی جزئیاتی از کتاب را برای ایشان گفتم و این‌که از نظر رجالی بسیار مهمّ است، مرحوم علّامه با تعجّب پرسیدند شما مگر کتاب را دیده‌اید؟ عرض کردم: بله، این کتاب را قبلاً کامل و با دقّت خوانده‌ام. کتابی مهمّ از یکی از علمای بزرگ اهل سنّت است که مخصوصاً از نظر بحث رجالی بسیار اهمیت دارد.

این مرجع تقلید ادامه دادند: بعد هم در ایران گفتم دقیقاً مثل همان چاپ مصر را به طبع رساندند و منتشر کردند. به طلّاب محترم و اساتید هم توصیه می‌کنم این کتاب را مطالعه و مباحثه کنند مخصوصاً مبانی رجالی مهمّی دارد.

معظّم له در خاتمه این دیدار، با اظهار خوشحالی از این ملاقات برای آن مرحوم از خداوند متعال درجات عالیه و رضوان الهی مسألت نموده و توفیقات بیشتر فرزند ایشان در ادامه راه آن بزرگوار و نشر آثار ایشان را خواستار شدند.

خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین شیخ احمد امینی با ابراز مسرّت از ملاقات مرجع ولایی و شیفته اهل البیت علیهم السلام، گزارشی از چاپ و نشر کتب و آثار علّامه امینی و نیز فعالیت‌های کتابخانه و احداث دار التحقیقات در نجف اشرف ارائه کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha