شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام قوامی

حوزه/ امام حسین(ع) حج را نیمه کاره رها کردند چون به هدف بالاتری داشتند و آن هم جهاد، خدمت به دین و اسلام بود. چون احساس کرد تکلیف بیشتری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین صمصام الدین قوامی در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری­ «حوزه»، با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه گفت: عرفه با عرفات زمانا و مکانا آمیخته شده، عرفات مکانی است که حضرت آدم و حوا (ع)در آن حضور پیدا کردند و در مسیر شناخت و معرفت گام برداشتند.

وی اظهار داشت: عرفه دارای فضا و مضمون بلندی است و این کلام امام(ع) دارای محتوای غنی است و درک آن نیازمند به تدبر و تعقل فراوان دارد.

امام جمعه پردیسان گفت: امام حسین(ع) دعای عرفه را ایستاده و با لحن و گفتاری  خاص قرائت می کنند و با خواندن آن اوج بندگی را در خود تجلی می دهند. بنابراین روز و دعای عرفه حرمت خاصی دارد و لازم است در این مورد هم دقت و بررسی کرد.

وی  با بیان این که بشر بدون معرفت نمی تواند پله های ترقی را طی کند ادامه داد: انسان با خواندن دعای عرفه  درس خدا شناسی و خود شناسی، دشمن شناسی، هستی شناسی و مراتب این امور را می آموزد..

حجت الاسلام و المسلمین قوامی اظهار داشت: عرفه، کربلا را تفسیر و معنا کرد و مقدمه ای  برای درک عید قربان و کربلا و عاشورای حسینی  است.

امام جمعه پردیسان گفت: امام  حسین(ع) حج را نیمه کاره رها کرد چون هدف بالاتری داشتند و آن هم جهاد، خدمت به دین و اسلام بود. چون احساس کرد تکلیف بیشتری دارد.

وی ابراز داشت: درس عرفه همین است که امام حسین(ع) به همگان داد، یعنی خدمت، تکلیف مداری، جهاد و تقویت باورها. نهایت امر این که در دعای عرفه اسراری نهفته است و رسیدن به آن اسرار نیازمند به تأمل و دقت فراوان است.

انتهای پیام:40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha