شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 358568
۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
پاپ

حوزه/ همزمان با انتقادهای رسانه ای از زندگی اشرافی کشیش ها و اسقف ها، پاپ فرانسیس از کشیش ها خواست فقر در زندگی را پیشه خود کنند و دوستدار فقر باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از روزنامه  اُسرواتوره رومانو ( رسانه رسمی واتیکان)، پاپ در جریان سفر خود به کوبا، با حضور در کلیسای جامع هاوانا با کشیش های این کشور دیدار کرد.

وی در خطبه مراسم عبادی، خطاب به آنان «پیشه کردن فقر در زندگی و رویکرد مبتنی بر رحمت» را برای کشیش ها ضروری خواند و گفت: «فقر برای روحانیون به منزله دیوار و مادر می باشد. دیوار به این دلیل که زندگی آنان را از دنیازدگی حفظ می کند. نکته بعدی اینکه کلیسا، مادر مقدس ما، فقیر است و خدا می خواهد که کلیسا فقیر باشد. پس همان طور که به مادر خود عشق می ورزید، دوستدار فقر باشید ».

پاپ در ادامه سفر خود، با جوانان کوبایی نیز دیدار کرد و گفت: «فقدان اشتغال برای جوانان به معنای دور انداختن آنان است. جوانان بدون اشتغال، به اعتیاد و خودکشی روی می آورند و یا جذب گروههای خرابکار می شوند و این موجب تقویت جنگ خواهد شد».

خاطر نشان می شود زندگی اشرافی نزد کشیش ها و اسقف های کاتولیک، همواره جزو موضوعات پر حاشیه و جنجالی بوده است به طوری که گاهی رسانه ها از وجود ساختمان های بسیار لوکس و مملو از جواهرات در واتیکان انتقاد کرده اند اما پاپ جدید، رویکرد متفاوتی را در سالهای اخیر در پیش گرفته و تلاش دارد تا کشیش ها، زندگی ساده را انتخاب کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha