پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله العظمی مکارم / درس خارج

حوزه/ این مرجع تقلید گفتند: نقشه دشمنان، عدم ساخت بمب اتم از سوی ایران نیست؛ بلکه آنان به دنبال براندازی در ایران اسلامی می باشند؛ پس هوشیاری و بیداری فوق العاده لازم است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع توافق برجام اشاره کردند و گفتند: این توافق سبب شده که آمریکا این طمع را پیدا کند که در ایران نفوذ کرده و با نقشه های خود نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهد.

ایشان اظهار داشتند: امروز، این هوس و خیال خام برای آنان پیدا شده است؛ نه اینکه این سخنان را استنباطی بگوییم؛ بلکه آنان در سخنان خود تصریح کرده و در عبارات خود آورده اند.

*جناح های سیاسی بیدار شوند

این مرجع تقلید ابراز داشتند: این تصریح دشمنان، بسیار خوب است تا تمام جناح ها بیدار شده و از نقشه های آنان مطلع شوند.

این استاد درس خارج فقه حوزه خاطرنشان ساختند: نقشه دشمنان، عدم ساخت بمب اتم از سوی ایران نیست؛ بلکه آنان به دنبال براندازی در ایران اسلامی می باشند؛ پس هوشیاری و بیداری فوق العاده لازم است.

*گزینه نظامی آمریکا، بلوف و رجزخوانی تکراری و بی محتواست

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: گزینه نظامی آمریکا، بلوف و رجزخوانی تکراری و بی محتواست.

معظم له تأکید کردند: عمده مسئله ای که دشمنان به آن دل بسته اند، تزلزل پایه های اعتقادی و نشر مفاسد اخلاقی می باشد.

این مرجع تقلید یادآور شدند: با تزلزل پایه های اعتقادی، دین و مذهب سست می شود و در مقابل، پشتوانه نظام، دین و مذهب است و در نتیجه با این سستی، نظام از دست خواهد رفت.

ایشان با بیان این مطلب که برخی می گویند اگر ذره ای از موی بانوان مشخص شود، مشکلی پیش نمی آید، اظهار داشتند: دشمنان با این نقشه ها، به دنبال آن هستند که کم کم پایه های اعتقادی مردم را با این أفعال، سست کرده و در نتیجه جمعیت را به خود وابسته کرده و شعار «هیهات من الذله» ما را از بین ببرند.

این استاد درس خارج حوزه ابراز داشتند: فرمول نقشه دشمنان واضح است؛ اما متأسفانه برخی در خیال خام به سر برده و از این نقشه ها بی خبر و غافل هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه نباید زمینه ساز این سیاست اجنبی باشیم، خاطرنشان ساختند: باید در این راه مراقب نقشه های دشمنان اسلام بود.

*قابل توجه دولتمردان، رسانه ها و حوزه های علمیه!

معظم له خطاب به دولتمردان، رسانه ها، حوزه های علمیه و ... گفتند: دشمنان دل بستند که از راه توافق برجام وارد ایران شده و پایه های اخلاقی را سست کنند؛ البته معلوم هم نیست که به این توافق پایبند باشند.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که نقشه دشمن پیچیده است، تصریح کردند: امروز تمام ماهواره ها را برای دستیابی به نقشه های خود به راه انداخته اند تا به اهداف خود دست پیدا کنند.

*فرزندان انقلاب اجازه نفوذ آمریکا به ایران را نخواهند داد

این استاد درس خارج حوزه بیان داشتند: البته فرزندان انقلاب هرگز اجازه نخواهند داد که آنان به این نقشه شوم خود برسند؛ کما اینکه تا به حال هم اجازه نداده و در آینده نیز اجازه نخواهند داد؛ اما هوشیاری وبیداری در این راه لازم است.

معظم له در بخش دیگر از سخنان خود به روز عرفه و جایگاه آن اشاره کردند و اظهار داشتند: روز عرفه، روز شناسایی و شناخت پروردگار است و امروز برادران و خواهران در سرزمین عرفات حضور داشته و بعدازظهر مراسم وقوف به عرفات را انجام و دعای عرفه امام حسین(ع) را زمزمه می کنند.

این مرجع تقلید ابرازداشتند: بحمدالله در سال های اخیر در مساجد گوناگون کشور نیز مراسم دعای عرفه امام حسین (ع) قرائت می شود که مناسب است.

*در روز عرفه دعا کنید شر اشرار از سر مسلمانان کم شود

ایشان دعای عرفه را دعایی پرمحتوا و پرمعنی عنوان و خاطرنشان کردند: ان شاالله همه این دعا را خوانده و به محتوای آن دقت می کنند و در کنار آن دعا می کنند که شر اشرار از تمام مسلمانان دور شده و آتش های جنگ که به دست دشمنانان دانا و مسلمان نماهای نادان و بی خبر روشن شده، خاموش شود.

این استاد درس خارج حوزه در بخش پایانی به حدیث اخلاقی از امام حسن عسکری(ع) اشاره و تصریح کردند: حضرت فرمودند: «ما من بلیة الا و لله فیها نعمة محیط بها/ هیچ بلایی نیست؛ مگر اینکه نعمتی دارد که محیط بر آن بلاست».

*جنگ تحمیلی بلای بزرگی بود؛ اما دستاوردهای بزرگی برای کشور داشت

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که در تاریخ انقلاب اسلامی به این حدیث رسیده ایم، اظهار داشتند: جنگ تحمیلی بلای بزرگی بود؛ اما سبب شد که نیروی نظامی ایران، قویترین نیروی نظامی منطقه باشد.

معظم له ادامه دادند: بسیج با این دامنه وسیع، سپاه با قدرت، ارتش با وسعت و ... از دستاوردهای جنگ تحمیلی بوده است.

این مرجع تقلید با اشاره به تحریم های دشمنان، ابراز داشتند: تحریم ها بلاست؛ اما دستاوردهای بزرگ و مناسبی برای کشور داشته است.

ایشان در پایان تأکید کردند: نباید در برابر بلاها، حالت انفعالی داشت؛ بلکه حالت اثباتی سبب می شود به پیروزی های بزرگ دست پیدا کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha