جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ امام جمعه تبریز با انتقاد از گسترش بی رویه فعالیت جوانان در شبکه های اجتماعی، گفت: دانش آموزان اوقات گران بهای خود را به بطالت نگذرانند و به فکر تجهیز علمی و معنوی خود باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، پیش از ظهر امروز در آیین بازگشایی مدارس آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، با تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: اولین سوره که بر وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) نازل گردید سوره علق است که در آن روی دو موضوع علم و ایمان تاکید شده است.

وی افزود: این سوره دارای پیام های ارزشمندی است که در آن تاکید می کند که دو بال علم و عمل هستند که انسان را به قله های سعادت و رستگاری می رساند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این که آیات فراوانی در خصوص ایمان وارد شده است که در آن، ایمان و عمل صالح را مایه سعادت دنیوی و اخروی بشر معرفی می کند، ابراز داشت: اعتقاد به مبداء و معاد، عامل بازدارنده از ارتکاب به گناهان بوده و مایه خوشبختی تک تک افراد و جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پیشرفت کشور در گرو تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان است، چرا که مقدرات آینده کشور به دست این عزیزان خواهد بود و باید روی این مساله توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بر تربیت صحیح و اسلامی دانش آموزان تاکیدات فراوانی دارند و در جمهوری اسلامی ایران، قله های علم و معرفت باید یکی پس از دیگری فتح شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با انتقاد از گسترش بی رویه فعالیت جوانان در شبکه های اجتماعی، گفت: دانش آموزان اوقات گران بهای خود را به بطالت نگذرانند و با این گونه مسائل و ابزار سرگرم نشوند و به فکر تجهیز علمی و معنوی خود باشند.

وی افزود: عزت زن مسلمان به رعایت و حفظ حجاب و عفاف است. حجاب محدودیت نیست، بلکه مصونیت است. وسیله ای برای حفظ کرامت و جایگاه بانوان مسلمان است و حجاب جزو ضروریات اسلام است که رد آن کفر است.

آیت الله مجتهد شبستری در خاتمه گفت: اسلام برای فعالیت های زنان در عرصه های مختلف محدودیت ایجاد نکرده است، بلکه می توانند با رعایت مسائل شرعی و حفظ حجاب مشغول انجام فعالیت باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha