پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی سرلک - دانشگاه هنر

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر با اشاره به معنویت حاکم بر جبهه های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، بیان داشت: زمان جنگ، جوانان در سنگرهای خود، اهل مناجات و دعا بودند.

حجت الاسلام علي سرلك، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد،  پیرامون الگو برداری از مفاهیم دعا و تأثیر آن در سبک زندگی، گفت: زندگی انسان باید اسلامی باشد و بوی بندگی دهد.

وی با اشاره به این که دعا و نیایش یکی از آن ظرفیت های بزرگ است که انسان را  به سعادت می رساند، ابراز داشت: چشمه زلال دعا باید در زندگی پیروان اهل بیت(ع) جاری باشد و این مسئله یکی از نمادهای سبک زندگی اسلامی است.

این کارشناس حوزوی با اشاره به اینکه دعا در متن زندگی انسان مؤمن اسقرار دارد، افزود: انسان با دعا وضعیت موجود را ارتقا می دهد. انبیاء و اولیاء اهل دعا و تضرع بودند، انسان می تواند از این طرق مسیر روشن تر را بیابد.

دعا روش انسان مؤمن است

حجت الاسلام سرلک، دع و نیایش را سدی در برابر بزهکاری و ناهنجاری های اجتماعی دانست و گفت: اگر کسی بتواند با خدا ارتباط پیدا کند و انقلابی بماند، می تواند صراط مستقیم، یعنی عبودیت و بندگی را در مناجات ها و دعا بیابد.

وی با اشاره به معنویت حاکم بر جبهه های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، بیان داشت: زمان جنگ، جوانان در سنگرهای خود، اهل مناجات بودند و بیشترین سلحشوری ها، دشمن ستیزی ها را داشتند.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر با بیان این که مومن زیر بار حرف زور نمی رود، افزود: جوانان سرزمین ما بهترین جوانان در میان ملت های دیگر هستند، تراکم حضور آنها در شب های قدر، مراسم های خاص مذهبی، راهپیمایی ها، در عرصه مجاهدت علمی و .... چشم گیر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha