جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: حرمت ماه های حرام حتی در دوران جاهلیت نیز این ماه ها حرمت نگه داشته می شد، ولی امروزه عده ای به ظاهر مسلمان ناجوانمردانه مسلمانان را می کشند، این ها ادامه دهنده راه بنی امیه هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدی سعیدی صبح امروز در آیین عبادی نماز عید قربان که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: بزرگداشت عید قربان، مصداق تعظیم شعائر الهی و تقواست.

وی به شرافت ماه ذی الحجه اشاره کرد و گفت: از جمله شرافت های این ماه، عید قربان که روز تقرب به خداوند است؛ این روز، روز امتحان الهی است که مؤمنان از طریق خداوند، نسبت به اعمالی که انجام می دهند، امتحان می شوند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: برای برخی از روزهای ماه ذی الحجه، فضیلتی بیشتر از ماه رمضان ذکر شده است و آن به دلیل روز عید سعید غدیر است که امر ولایت و کامل نمودن  دین و اتمام نعمت در آن وجود  دارد.

وی با بیان این که عید قربان، روز جشن فارغ شدن از انجام مجموعه ای از اعمال است که حاجیان با قربانی، از بسیاری از محدودیت های احرام خارج می شوند، گفت: مؤمنان در طول سال به  ویژه در ماه رمضان و شب های قدر، از خداوند رزق حج خانه خدا را دعا می کنند تا از این نعمت بندگی الهی بهره مند شوند.

امام جمعه قم در خطبه دوم نماز عید قربان رعایت  ادب بندگی را ضروری دانست و افزود: علت این که قربانی قابیل پذیرفته نشد، از این رو بود که پست ترین مطاع خود را در راه خدا انفاق کرد و در طرف مقابل هابیل که از سخاوت و ایمان برخوردار بود، بهترین مطاع خود را در راه خدا انفاق کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: قابیل به دلیل رعایت نکردن ادب بندگی گرفتار حسادت و پایه گذار سنت زشت برادر کشی شد و هابیل نیز به دلیل قربانی پذیرفته شده، به مقام شهادت دست یافت.

وی با بیان این که در دفاع مقدس، شهدا و جانبازان بهترین مطاع خود را برای خدا قربانی کردند، گفت: شهدا و جانبازان بهترین های خود را که جان و جسم سالم خود بود، در راه خدا انفاق کردند تا کشور اسلامی از گزند دشمنان در امان بماند.

امام جمعه قم ماه ذی القعده و ذی الحجه را از ماه های حرام برشمرد و گفت: در دوران جاهلیت نیز این حرمت این ماه ها  نگه داشته می شد، ولی امروزه عده ای به ظاهر مسلمان ناجوانمردانه مسلمانان را می کشند، این ها ادامه دهنده راه قابیل هستند.

وی با بیان این که حرمت شکنان ماه های حرام، دنباله روی  بنی امیه هستند که در ماه حرام خون خاندان پیامبر(ص) را به خاک و خون کشیدند، تصریح کرد: امروزه طایفه ای از قابیل و بنی امیه در منطقه جنایت می کند و سود آن هم به امریکا و اسرائیل و مشرکین و کفار می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به پیام رهبری به حجاج گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود به حجاج، از آنها می خواهد که به شرارت های آمریکا در منطقه و جنایات صیونیست ها و بی حرمتی آنها به مسجد الاقصی بیندیشند و تکلیف اسلامی خود را بفهمند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha