جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهاجرنیا

حوزه/ مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه گفت: در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق حدود ۲۰میلیون نفر به کربلا می‌روند ولی شاهد چنین حوادثی نیستیم که نشان می‌دهد سعودی‌های بی‌برنامه و بی‌تدبیر نمی‌توانند مراسم حج را اداره کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین مهاجرنیا در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت حادثه خونین در مراسم حج گفت: اولین چیزی که در این اتفاق به ذهن می‌رسد و عامل نارسایی‌ها و کمبودها می‌باشد بی‌تدبیری سعودی‌ها در اداره مراسم حج است.

وی بیان کرد: وقتی دو میلیون زائر در فضایی جمع می‌شوند یک سری حوادث طبیعی است که رخ می‌دهد و کسانی که این مراسم را برنامه‌ریزی می‌کنند، باید این حوادث را پیش‌بینی کنند، ولی رخ دادن این حوادث نشان از عدم صلاحیت آنها در برنامه‌ریزی و اداره مراسم بزرگ حج دارد.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه گفت: فاجعه منا چندین بار است که اتفاق افتاده است که بهترین بندگان خدا و کسانی که در عبودیت و پرستش خدا هستند، دچار این حادثه می‌شوند و تکرار این حوادث چیزی نیست که قابل پیش‌بینی نباشد که نشان از بی‌تدبیری سعودی‌ها است.

وی افزود: در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق حدود 20میلیون نفر به کربلا می‌روند ولی شاهد چنین حوادثی نیستیم که نشان می‌دهد سعودی‌های بی‌برنامه و بی‌تدبیر نمی‌توانند مراسم حج را اداره کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مهاجرنیا گفت: در این مراسم باید احتیاطات لازم اندیشیده شود و اگر تعمدی نیز در این حادثه وجود داشته باشد باز هم ناشی از بی‌تدبیری سعودی‌ها در عدم پیش‌بینی اینگونه حوادث است.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha