شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: کسانی که نمی‌توانند امکان زیارت را برای جمعیت محدودی فراهم کنند خود را نماینده مسلمانان برای اداره حرمین شریفین می‌دانند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» با اشاره به حادثه‌ای که در روز عید قربان در منا رخ داد بیان کرد: در این روز در اثر بی‌برنامگی و ازدحام جمعیت متأسفانه تعداد زیادی از مسلمانان که قصد انجام اعمال حج را داشتند جان خود را از دست دادند که فاجعه را به همه مسلمانانی که عزیزان خود را در فاجعه از دست دادند تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه امیدوارم این حادثه آخرین اتفاقی باشد که در حج امسال رخ می‌دهد گفت: با توجه به اینکه بارها توفیق تشرف به حج پیدا کرده‌ام، اطمینان کافی دارم که اگر برنامه‌ریزی‌ها دقیق بود و از امکانات به درستی برای تسهیل امر اعمال حج استفاده می‌شد چنین حادثه‌ای رخ نمی‌داد و اگر رخ می‌داد به این عظمت نبود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عدم توانمندی مسئولان سعودی در برنامه‌ریزی دقیق و استفاده صحیح از امکانات موجب چنین حادثه‌ای شد افزود: کسانی که نمی‌توانند امکان زیارت را برای جمعیت محدودی فراهم کنند خود را نماینده مسلمانان برای اداره حرمین شریفین می‌دانند.

وی با اشاره به جمعیتی بسیاری که در اربعین به کربلا می‌روند و یا جمعیتی که در مشهد حاضر می‌شوند گفت: در کربلا شاهدیم که با وجود امکانات کم و مشکلات بسیار در عراق، اربعین حسینی بدون هیچ مشکلی با خودیاری و تلاش شیعیان به خوبی و آرامش و در امنیت کافی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی تصریح کرد: سعودی‌ها که داعیه حاکمیت بر کشور عربستان را دارند و همچنین امکانات فراوانی داشته و می‌توانند از امکانات دیگر کشورهای اسلامی نیز استفاده کنند اما متأسفانه به خاطر سو مدیریت و عدم درک صحیح موقعیت نمی‌توانند از عهده ایجاد امنیت برای زائران بیت‌الله الحرام بربیایند و با این فاجعه مواجه می‌شویم.

وی ابراز داشت: امیدوارم که خداوند روح درگذشتگان را شاد و رنج مجروحان را کم کند و کشورهای اسلامی بتوانند برنامه‌ریزی صحیحی برای جمعیت دو میلیونی زائران خانه خدا انجام دهند تا با چنین فاجعه‌ای مواجه نشویم.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha