شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دفتر تبلیغات

حوزه/دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پیامی به مناسبت حادثه دلخراش منا تاکید کرد: کشتار مردم مظلوم یمن و حمایت از گروه های تندرو و افراطی، عربستان را در اجرای وظایف خویش و تأمین امنیت موسم حج ناتوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بخشی از این پیام آمده است: فاجعه مصیبت بار و خونین سرزمین منا در مکه معظمه و جان باختن و جراحت تعداد کثیری از حجاج بیت الله الحرام از جمله حجاج ایرانی، در روز عید سعید قربان، این عید عظیم مسلمانان را به عزای جهان اسلام تبدیل کرد.

این پیام افزوده است: وقوع این حادثه دلخراش در چنین مراسم مهمی و تکرار حوادث تلخ در حج امسال، نهایت بی‌کفایتی و سوء مديريت حاکمان آل سعود در اداره حرمین شریفین و خادمی زائرین بیت‌الله الحرام را به نمایش گذاشت.

در ادامه تصریح شده است: بدون شک دخالت های نابجا در امور سایر کشورهای اسلامی و درگیر شدن در جنگهای متعدد خونین و بی هدف همچون کشتار مردم مظلوم یمن و حمایت از گروه های تندرو و افراطی در بحرین، عراق و سوریه، مسئولان عربستان را در اجرای وظایف خویش و تأمین امنیت موسم حج ناتوان کرده است.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین افزوده: امروز وقت آن رسیده است که علما، مسئولین و مجامع کشورهای

اسلامی فکری اساسی کرده و با تحت فشار قراردادن عربستان از تکرار این حوادث در سالهای دیگر جلوگیری به عمل آورند.

در پایان آمده است: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن محکومیت آل سعود این فاجعه دردناک را محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری‌ «مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید، مردم عزادار ایران اسلامی، امت اسلامی و خانواده های قربانیان، تسلیت عرض نموده، برای درگذشتگان غفران و علو درجات و برای مجروحان و آسیب دیدگان شفای عاجل مسئلت می‌نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha