شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ رئیس شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه فاجعه منا رسوایی جهانی برای آل سعود به بار آورد تا به دنیا اثبات شود این خاندان بی کفایت هستند، گفت: باید علمای اسلام و ملت های مسلمان، افرادی را تعیین کنند تا تدبیر جدی برای اداره حرمین شریفین داشته باشند.

آیت الله مقتدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به حادثه منا، اظهار داشت: فاجعه بسیار غمبار و تلخ منا، دل همه مسلمین را به درد آورد و قلب ها را محزون کرد.

وی با تاکید بر بی لیاقتی و کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین، گفت: در حالی که زائرین خانه خدا باید در فضای امن و آرامش به انجام مناسک حج خود بپردازند، دچار چنین فاجعه خونباری می شوند و دو هزار نفر جان خود را از دست می دهند که این مسئله نشان دهنده بی کفایتی و لیاقتی آل سعود است.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده است آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد، ابراز داشت: آل سعود، افراد بی کفایتی هستند که مدعی خدمت به حرمین شریفین هستند در حالی که این مسئله را برای خود قدرت تلقی کرده و با هواهای نفسانی می خواهند آن مکان مقدس اداره کننند.

*رسوایی فاجعه منا برای آل سعود

آیت الله مقتدایی تاکید کرد: فاجعه منا رسوایی جهانی برای آل سعود به بار آورد تا به دنیا اثبات شود این خاندان بی کفایت هستند.

*کشتار مردم مظلوم یمن

وی با اشاره به جنایت های آل سعود و کشت و کشتاری که در یمن به راه انداخته است، ابراز داشت: سعودی ها، همانند صهیونیست ها به کشتن کودکان و زنان مشغول هستند و مساجد، بیمارستان ها و مدارس را بمباران می کنند.

قائم مقام جامعه مدرسین افزود: این یک رسوایی برای آل سعود است که در روز عید قربان در سرزمین منا و در حرم امن الهی، چنین کشتار و فاجعه خونباری رخ دهد.

*لزوم واکنش علمای اسلام به فاجعه منا

آیت الله مقتدایی همچنین بر لزوم واکنش علمای اسلام به فاجعه منا تاکید کرد و گفت: باید علمای اسلام و ملت های مسلمان، افرادی را تعیین کنند تا تدبیر جدی برای اداره حرمین شریفین داشته باشند.

*حرمین شریفین باید در اختیار مسلمین باشد

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه حرمین شریفین اختصاص به آل سعود ندارد و باید در اختیار مسلمان ها باشد، ابراز داشت: از کشورهای اسلامی نمایندگانی تعیین شوند و برای اداره حرمین تدبیر داشته باشند.

آیت الله مقتدایی افزود: حوادث مختلفی که منجر به کشته شدن حجاج شده است در طی سال های متعدد نیز سابقه دارد و این امر نشان از بی کفایتی و بی تدبیری آل سعود است.

*علمای اسلام، اداره حرمین را از اختیار آل سعود خارج کنند

قائم مقام جامعه مدرسین بر لزوم پیگیری فاجعه منا از سوی مسئولان تاکید کرد و یادآور شد: بزرگان کشورهای اسلامی نیز این مسئله را دنبال کنند تا اداره حرمین شریفین بدست مسلمانان باشد و از اختیار آل سعود بی کفایت خارج شود.

آیت الله مقتدایی همچنین با طلب مغفرت و رضوان الهی برای جانباخگان حادثه منا، گفت: ان شالله حجاج همان گونه که به مهمانی خداوند رفته بودند، مهمان حضرت حق تعالی قرار بگیرند و در ضیافت الهی مورد رحمت پروردگار باشند.

وی همچنین با طلب صبر و اجر برای بازمندگان حادثه تلخ منا، ابراز داشت: حجاج جانباخته در حال ادای تکلیف الهی حج که از بالاترین عبادت ها محسوب می شود به رحمت الهی پیوستند و قطعا مورد عنایت پروردگار خواهند بود.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha