پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام میردامادی- حوزه اصفهان

حوزه/ دنیای استکبار در مسیر جنایت علیه اسلام، به وهابیون قدرت داده و سرزمین مقدس مکه را به آن ها سپرد. وهابیون از ابتدا می خواستند ارزش های اسلامی را از بین ببرند، آن ها با تخریب بقیع ماموریتشان که مبارزه با اسلام است را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی، امروز در تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانین،در مدرسه علمیه صدر بازار که در محکومیت رژیم آل سعود برگزار شد، ضمن تسلیت فاجعه منا به حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری خانواده های حجاج، اظهار داشت: آنچه از ریشه این رژیم و وهابیت به دست می آید این است که آن ها به دنبال این هستند که اسلام را بد جلوه دهند.

وی افزود: دنیای استکبار در مسیر جنایت علیه اسلام، به وهابیون قدرت داده و حکومت سرزمین مقدس مکه را به آن ها سپرده است. وهابیون از ابتدا می خواستند ارزش های اسلامی را از بین ببرند، آن ها با تخریب بقیع ماموریتشان که مبارزه با اسلام است را آغاز کردند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به عقاید غلط وهابیون در زمینه زیارت قبور، عنوان کرد: خداوند در قرآن می فرماید "واعتصموا به حبل الله و لاتفرقوا"، یعنی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید، حبل الله یعنی ریسمان و واسطه بین مردم و خدا و مصداق آن، قران و ائمه معصومین(ع) است.

وی در ادامه افزود: چه اشکالی دارد معصوم(ع) را برای استجابیت دعا، واسطه قرار دهیم. خداوند در جایی دیگر از قرآن به حضرت رسول (ص) می فرماید: اگر مردم نزد تو آمدند و استغفار کردند، و تو هم برای آنها طلب آمرزش کردی، آنها قطعا خدا را تواب و رحیم می جویند. در اینجا پیامبر (ص) به عنوان شفیع و واسطه معرفی شده اند. در این صورت شرک معنایی ندارد، بلکه این تصورات غلط و ضد اسلامی وهابیون شرک است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سختی های زیارت بقیع و اذیت و آزاری که ماموران سعودی در حق زائران روا می دارند، گفت: این تنها بخشی از جنایات آل سعود و وهابیون است. آن ها کشتن شیعیان را رفتن به بهشت می دانند و حتی به سنی ها و مسیحی ها هم رحم نمی کنند، این موضوع در جنایات داعش مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در ادامه به جنایات گروهک های تروریستی در سطح منطقه و حمایت آل سعود از آن ها پرداخت و عنوان کرد: بخش بسیار زیادی از بودجه دولت سعودی در حمایت از داعش، القاعده و النصرة صرف میشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی علمای شیعه برای مناظره با مفتی های وهابی خبر داد و گفت: ما حاضریم تمامی شبهاتی را که علیه شیعه منتشر می کنند، پاسخ دهیم و به آن ها بفهمانیم که تنها ترور و بی رحمی را قبول دارند و بویی از اسلام ناب نبرده اند.

امام جمعه موقت اصفهان، حادثه منا را اولین دلیل بی کفایتی آل سعود در برگزاری مراسم حج ندانست و ضمن اشاره به حوادث سال های گذشته، بیان کرد: رژیم آل سعود طی سال ها نشان داده که لیاقت خادم الحرمینی را ندارد.

میردامادی در ادامه مقایسه ای میان پیاده روی اربعین و سفر حج داشت و گفت: در اربعین بیش از20 میلیون نفر راهی کربلا میشوند و یک قطره خون از بینی کسی نمی ریزد. حال دولت عربستان چگونه نمی تواند 1.5 میلیون زائر را مدیریت کند؟ آیان این ها بی کفایتی آل سعود را نشان نمی دهد؟

وی در تحلیل حادثه منا و سقوط جرثقیل، افزود: روزی کاریکاتور پیامبر اعظم (ع) را می کشند و ایشان را خشن جلوه می دهند، سپس داعش را که بویی از اسلام نبرده سرپا کرده و آن ها را مسلمان واقعی جلوه دادند، کفار در راه اسلام ستیزی از هر ترفندی استفاده کردند و این نقشه با حمایت آل سعود و خائنین دیگر عملی شد.

انتهای پیام/313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha