شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دفاع مقدس

یکی از آزادگان دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه روحانیت محور حرکت های رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل بود، گفت: این روحانیت بود که جنگ را مدیریت می کرد و به برکت همین علماء و روحانیت در سایه ولایت فقیه بود که جنگ به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، صادق غیبی، از اسراء و آزادگان هشت سال جنگ تحمیلی در همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس آذربایجان شرقی، گفت: حضرت امام خمینی(ره) در پیامی که به اسراء جنگ تحمیلی صادر کرده بودند، حفظ جان و اعتقاد را مهمترین وظیفه اسراء خوانده بودند.

وی با بیان اینکه روحانیت محور حرکت های رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل بود، گفت: این روحانیت بود که جنگ را مدیریت می کرد و به برکت همین علماء و روحانیت در سایه ولایت فقیه بود که جنگ به پیروزی رسید.

این پیشکسوت دفاع مقدس، افزود: روحانیت در بین اسرا نیز مشغول فعالیت و مجاهدت بودند و روحیه و ایمان آنان را تقویت می کردند و فعالیت های فرهنگی اردوگاه اسرا را مدیریت می کردند تا نقشه شوم دشمن به نتیجه نرسد.

وی، افزود: آنچه دشمن در تخریب روحیه اسرا انجام می داد پخش ترانه های مبتذل در داخل اردوگاه ها بود، حتی در روز عاشورا پس از پخش نیم ساعت عزاداری، دوباره ترانه های مبتذل خود را پخش می کردند.

غیبی، خاطر نشان کرد: شبکه فارسی زبان تلویزیون عراق را هر روز پخش می کردند و اسرا مجبور به تماشای این شبکه مخرب بودند و اگر کسی این شبکه ها را تماشا نمی کرد، مهمان باتوم عراقی ها می شد.

وی، ادامه داد: عملیات روانی بسیار شدیدی جهت تخریب روحیه و اعتقاد اسرای ایرانی صورت می گرفت، اما دشمن به خاطر ایمان و اعتقاد قوی رزمندگان به نتیجه نمی رسید.

این آزاده دوران دفاع مقدس، در خاتمه گفت: از جمله عملیات های روانی که رژیم بعث روی اسرای ایرانی انجام می داد، دعوت سخنرانان منافق بود که این سخنرانان وظیفه داشتند تا افکار و اعتقادات رزمند گان را تغییر دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha