پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران، از برگزاری هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین با حضور شخصیت های کشوری همچون آیت الله لاریجانی، رییس قوه قضائیه، آیت الله مقتدایی، نائب رییس شورای عالی حوزه، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه و نوبخت، سخنگوی دولت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندارن، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، عصر امروز در نشست خبری با رسانه های استان با اشاره به برگزاری هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین 15 و 16 مهر در استان گفت: در این اجلاس دو روزه علما، نخبگان و شخصیت های حوزوی شمال کشور و همچنین شخصیت ها و چهره های علمی کشور که در جامعه مدرسین حوزه علمیه عضویت دارند، حضور خواهند داشت.

وی نقش و رسالت روحانیت در تبیین وضعیت کنونی کشور را هدف و موضوع اصلی این اجلاسیه عنوان کرد و افزود: با توجه به حوادث مهم جهانی و منطقه ای و مشکلات و بحران هایی که امروز در دنیای اسلامی شاهد آن هستیم این اجلاسیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، در ادامه سخنان خود به حضور گروه های تکفیری در منطقه اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه امروز این گروه ها با سرکردگی آمریکا و استکبار جهانی هر روز در حال گسترش هستند، بیان داشت: امروز منطقه خاورمیانه وضعیت و شرایط خاصی دارد و باید هوشیار باشیم تا دشمن نتواند به خواسته های شوم خود دست یابد.

وی با اشاره به این که هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه با حضور 800 نفر از علما، روحانیان و نخبگان حوزوی شمال کشور در ساری برگزار خواهد شد، گفت: در این اجلاسیه مهم شخصیت های کشوری همچون آیت الله لاریجانی، رییس قوه قضائیه، آیت الله مقتدایی، نائب رییس شورای عالی حوزه، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه و همچنین حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، مدیر حوزه علمیه خواهران، نوبخت، سخنگوی دولت و همچنین نمایندگان ولی فقیه در استان های شمالی حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که اجلاسیه های جامعه مدرسین به دو صورت سراسری و منطقه ای است، خاطرنشان کرد: تاکنون 9 اجلاسیه سراسری و همچنین6 اجلاسیه منطقه ای در کشور برگزار شده که هفتمین اجلاسیه منطقه جامعه مدرسین نیز به میزبانی مازندران در ساری برگزار می شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون های سه گانه در استان های مازندران، گیلان و گلستان تصریح کرد: کمیسیون های فرهنگی تبلیغی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و حوزه و روحانیت در این سه استان تشکیل و ظرفیت ها، فرصت ها، چالش ها و همچنین راهکارهای برون رفت از این مشکلات و چالش ها مطرح و مصوبات آن به دبیرخانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارسال شد.

این استاد حوزه، مهم ترین رسالت روحانیت را تبلیغ دین و فرهنگ ناب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در کمیسیون های سه گانه استان های شمالی همفکری، همگرایی، نظر و آراء همه نخبگان و شخصیت های حوزوی مورد توجه قرار گرفته است.

دبیراجرایی هفتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین با اشاره به این که در نخستین روز اجلاسیه کمیسیون های تخصصی با حضور شخصیت و میهمانان تشکیل جلسه خواهند داد، افزود: در روز دوم نیز نتیجه بررسی کمیسیون ها به صورت گزارشی از سوی دبیران کمیسیون ها ارائه خواهد شد.

وی همچنین از دیدار برخی شخصیت ها و میهمانان ویژه اجلاسیه با برخی مسؤولان و شخصیت های مازندران خبر داد و گفت: در این اجلاسیه بیش از 40 نفر از اساتید سطح عالی حوزه علمیه حضور دارند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مازندران در تاریخ یک استان استثنایی در مسائل دینی بوده است، افزود: در گذشته نیروهای نظامی اسلام نتوانستند مازندران را فتح کنند، اما فرزندان اهل بیت(ع) با فرهنگ دین و اهل بیت(ع) آمدند و مردم این دیار را به اسلام دعوت کردند و مردم این منطقه اسلام را باید ولایت پذیرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha