جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: نگاه مردم به پلیس کشور، نگاه به شخصیتی وزین و پیام آور رأفت و رحمت و امنیت، در عین اقتدار و عزت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار فرمانده و مسئولان نیروی انتظامی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: هفته نیروی انتظامی فرصتی است که مردم با خدمات و فعالیت های شما بیشتر آشنا شوند. البته زحمات و خدمات شبانه روزی نیروی انتظامی در طول سال همواره در پیش روی مردم است.

وی سلامتی و امنیت را دو نعمت بزرگ الهی معرفی کرد که برای مردم مجهول است، گفت: این مجهولیت از روی ندانستن نیست، بلکه به دلیل ضرورت وجود آن گاهی از ذهن های انسان ها بیرون می رود، مانند آبزیانی که در درون آب نعمت آب را نمی دانند و در صورت نبود آن، به اهمیت آن نعمت پی می برند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: انسان ها معمولا نسبت به این دو نعمت بی توجه می شود و از این رو ضرورت دارد که نیروی انتظامی و متولیان این دو نعمت، خدماتشان را تبیین کنند تا مردم شکرگزار این نعمت ها باشند.

وی گفت: امروز مردم ما باید بیش از هر زمانی قدر این نیروی مقتدر و با مناعت طبع و فداکاری که در همه عرصه های داخلی خدمتگزار کشور و مردم  است، پی ببرند. ما نیروها و دستگاه های زیادی در راستای حفظ امنیت و نظم به اشکال مختلف به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حال خدمت هستند، ولی آنکه در صحنه و در میدان حضور دارد و این حضور برای مردم به صورت مستمر ملموس است، نیروی انتظامی است.

امام جمعه قم ادامه داد: برخی کسانی که متصدی نظم و امنیت هستند، در عرصه هایی مانند جاده ها حضور ندارند، ولی نیروی انتظامی در جاهایی که دیگران حضور ندارند نیز حضور دارد.

وی با بیان این که اگر مردم بخواهند بیشتر و عمیق تر به نقش نیروی انتظامی به زندگی آنها پی ببرند و معنای انضباط و امنیت را در زندگی مادی و معنوی خود احساس کنند، باید به درون و بیرون کشور نگاه داشته باشند، گفت: در درون کشور اجتماعاتی که برگزار می شود، مانند راهپیمایی ها، نماز جمعه، عید فطر، روز عرفه، شب های قدر و... حضور نیروی انتظامی برای حفظ امنیت و نظم برگزاری این مراسم ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: باید این خدمات برجسته شود و مردم نیز آنها را درک کنند؛ این خدمات شبانه روزی و همیشگی، خدمتی بزرگ بوده و وقتی مردم نسبت به آن آگاه شوند، نقش زیادی در موفقیت این نیروی خدوم خواهد داشت.

وی با اشاره به حادثه منا و کشته شدن تعداد زیادی از زائران گفت: امروز که اتفاقی در منا برای زائران به وجود آمد، مردم باید به این مسئله پی ببرند که نظم و امنیت چه قدر اهمیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: آل سعود، این دستگاه متکبر و بی بهره از خوی انسانی و ناتوان در ایجاد نظم و امنیت در جامعه، چطور هر سال در مقاطع مختلف حادثه ایجاد می کند در حالی که در ایجاد ناأمنی در منطقه از هیچ اقدامی کوتاهی نمی کنند.

وی با بیان این که آنها حتی فکر آبروی خود نیز نیستند، تصریح کرد: این رویه ای که رژیم آل سعود و وهابیت در پیش گرفته اند، نشان می دهد آنها از اصول انسانی نیز بی بهره اند و افرادی هستند که دین ندارند، همین طور وهابی هایی هستند که زاییده فکر باطل و منحرف جدا شده از اهل بیت علیهم السلام بوده، امروز به سفاهت مبتلا شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: ادعای خدمت در حرمین از سوی سعودی ها سالیان سال وجود دارد، ولی در خدمت رسانی به زائران، کارنامه درخشانی ندارند. این در حالی است که علاوه درآمد نفتی سرمایه فراوانی نیز به خاطر زائران حرمین شریفین به دست می آرود.

وی با ابراز تسلیت به خانواده های داغ دیدگان حادثه منا و با اشاره به جایگاه رفیع حاجیان کشته شده در محضر حضرت حق گفت: این از بار مسئولیتی که سعودی ها که حتی از عذرخواهی خشک و خالی نیز کوتاهی کردند، کم نمی کنند.

تولیت حرم در پایان افزود: پلیس ایران با اقتدار و مناعت طبع، بری از چنین خیانت ها و فسادهاست و مشغول خدمت هستند و با این تلاش، امروزه امنیت در همه جا حاکم است. امروز نگاه مردم به پلیس، نگاه به شخصیتی وزین و پیام آور رأفت و رحمت و امنیت، در عین اقتدار و عزت است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha