چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 آئین افتتاحیه مدرسه علمیه نائب الصدر رشت

حوزه / آئین افتتاحیه مدرسه علمیه عالی نائب الصدر با حضور مدیر و اساتید حوزه‌های علمیه استان گیلان در مدرسه علمیه عالی نائب الصدر رشت برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، مدیر حوزه علمیه استان گیلان در این مراسم با تسلیت در گذشت دلخراش حجاج در منا  و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت :  همه باید بسیار مسرور باشیم که در ایام آغاز  سال تحصیلی 95-94 در حوزه های علمیه هستیم و امیدوارم که سالی پرنشاط  و علمی و پرتوفیق  برای طلاب و اساتید حوزه های علمیه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی در ادامه افزو د: اساتید نقش ویژه ای  در حوزه های علمیه به واسطه تعلیم طلاب و علما  دارند  و درپیشبرد علمی حوزه و کمک به ترسیم اهداف طلاب نقش مهمی را ایفاد می کنند .  

 وی به شاخصه های یک استاد موفق اشاره کرده و افزود :  دلسوز و غم‌خواربودن برای  طلاب از ویژگی های بارز یک استاد موفق است، زیرا اگر استاد نسبت به شاگر خود دلسوز نباشد، نمی تواند در ارتقای علمی و تهذیبی طلبه مؤثر باشد.   این استاد حوزه، بیان داشت: از اصلی ترین ویژگی های یک استادموفق تلاش شبانه روزی  او در راستای تعالی و تعمیق آموزه های اسلامی و پرورش  علمی و تهذیبی طلاب می باشد.

وی تصریح کرد: البته اساتید به تنهایی نباید در جهت رشد و ارتقالی طلاب گام بردارند زیرا این یک مسیر دوسویه است و طلاب هم وظایفی دارند که بایستی با تمام اهتمام آن را انجام دهند .

این استاد حوزه های علمیه  به شاخصه های طلاب موفق اشاره کرده و افزود :  تزکیه و خودسازی  از شاخصه های است که قابلیت برای  دریافت  معارف الهی و درک دروس را در طلاب  ایجاد می کند  ونباید  فقط به قدرت حافظه و خوب درس خواندن  اکتفا کرد . 

رابطه ارتقای سطح علمی و اخلاقی با رعایت نظم

حجت الاسلام والمسلمین اسحاقی، در این  مراسم گفت: به حمد الله مدرسه عالی  نائب الصدر در سالیان اخیر  رشد قابل توجه ای از حیث علمی و تحویل طلاب سطح سه به حوزه های علمیه  داشته و در حال حاضر در مسیر الکترونیکی شدن پیش می  رود.

مدیر مدرسه علمیه عالی نائب الصدر با اشاره به اهمیت نظم و انظباط  در بین طلاب اشاره کرد و افزود : ارتقای سطح علمی و تهذیبی طلاب منوط به رعایت وموازین و تلاش و همت در مسیر شکوفایی علمی و اخلاقی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha