جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد باقر عبادی - نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف

حوزه / یک نماینده مجلس گفت: خاطره جانگداز واقعه منا هیچ گاه از صفحه تاریخ محو نخواهد شد، بلکه به عنوان لکه سیاهی در کارنامه بی کفایتی رژیم آل سعود خواهد بود.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با عرض تسلیت واقعه اخیر عربستان اظهار کرد: حادثه منا، بی‌کفایتی و بی تدبیری رژیم آل سعود در حفظ و نگهداری جان زائران خانه خدا را به جهانیان نشان داد.

وی با اشاره به فرار نکردن از مسئولیت اسفناک واقعه منا خاطر نشان کرد: این خاطره جانگداز هیچ گاه از صفحه تاریخ محو نخواهد شد، بلکه به عنوان لکه سیاهی در کارنامه بی‌کفایتی رژیم آل سعود خواهد بود.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی از هم گسیختگی رژیم آل سعود را دلیل بی‌کفایتی آنان دانست و تصریح کرد: دلایل حوادث اخیر در حج برای همگان روشن بوده و محال است  که دنیا کوتاهی رژیم آل سعود را فراموش کند و همیشه در یاد‌ها خواهد بود و دولت عربستان به مسئولیت خود به درستی باید عمل کند و پاسخگوی این کوتاهی باشد.

وی ادامه داد: حمله به یمن و واقعه تلخ منا نشانگر خام بودن و بی‌تجربگی رژیم آل سعود دارد که باعث کشتار مسلمان جهان شده و آنان باید مسئولیت تمام این وقایع را بر عهده بگیرند.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی نیز بر اساس وظیفه خود و کمیسیون امنیت ملی و وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه کارگزار حج نیز پیگیری این موضوع خواهد بود تا در بحث حقوقی و کمک به حقوق همه مسلمانان آسیب دیده گام بردارد.

وی همدردی با بازماندگان واقعه منا را واجب دانست و افزود: اعلام شدن سه روز اعزای عمومی توسط مقام معظم رهبری نشان دهند عمق فاجعه برای جهان اسلام است که باید همه مردم از بازماندگان واقعه منا دلجویی کنند.

نماینده مردم بیرجند در پایان با اشاره به دست‌های پنهان دولت آمریکا و اسرائیل در سیاست های منطقه به ویژه کشورهای مثل آل سعود افزود: آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل با دو دستگی و تفرقه در بین جهان اسلام می‌خواهد بر خاورمیان حکومت کنند و برای جلوگیری ازاین اقدامات نیاز به اتحاد و همبستگی کشورهای مسلمان در جهان به ویژه منطقه خاورمیانه است. 

وی درپایان با اشاره به وظیفه روحانیون برای اتحاد و هم دلی در بین مسلمانان تاکید کرد: جامعه روحانیت باید در منبرها و کلاس های درس خود از همدلی به عنوان رمزهای موفقیت در پیشرفت جامعه اسلامی یاد کنند و مسلمانان جهان بدانند که تنها با اتحاد و همدلی می‌توانند امنیت جامعه اسلامی را در منطقه حفظ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha