جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ روحانی جانباز گفت: بر کسی پوشیده نیست که در جنگ، فنون نظامی و تجربه و تسلیحات و امکانات نقش زیادی دارد، ولی آنچه نیرو را توانمند می سازد، بنیه معنوی است.

حجت الاسلام ساکت، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: نقش روحانیت در دفاع نقشی بی بدیل بود، چراکه امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که در جنگ فنون نظامی و تجربه و تسلیحات و امکانات نقش زیادی دارد، ولی آنچه نیرو را توانمند می سازد، بنیه معنوی است.

وی با بیان این که اگر ایمان و معنویت باشد، افراد تا پای جان می ایستند گفت: اگر ایمان و معنویت در میان رزمندگان کمرنگ باشد، در دشواری ها و بحبوحه جنگ، میدان را خالی می‌کنند چیزی که در دوران دفاع مقدس در میان نیروهای عراقی به وفور دیده می شد.

این جانباز دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کسی که به هدف و قیام خود ایمان داشته باشد، در نبرد یا باید پیروز گردد یا در این راه شهید شود.

وی با اشاره به نقش روحانیت در تقویت بنیه معنوی رزمندگان گفت: در نظام ما روحانیت مرزبانی از ایمان و اعتقادات مردم را بر دوش دارد که در جنگ تحمیلی در رأس این حرکت ، امام خمینی(ره) بودند که با یک فرمان جوانان را به سمت جبهه ها روانه می کرد.

حجت الاسلام ساکت  افزود: در یکی از عملیات ها که جنگ بسیار سخت می شد و دشمن وجب به وجب موشک، بمب و... می زد، در این موقع  بسیار سخت، شهید حجت الاسلام والمسلمین میثمی به رزمندگان گفت که اگر کسی امروز مقاومت کند و ایستادگی نماید، قطعاً اگر در کربلا می بود، می ایستاد. این سخن شهید میثمی توان رزمندگان را چند برابر کرد.

وی با اشاره به تلاش روحانیت در جبهه برای تقویت روحیه رزمندگان با تبیین آیات و روایات و قطعه های تاریخی گفت: در پشت جبهه ها نیز یک روحانی با تبلیغ خود، یک محله را بسیج می کرد و مردم به دنبال خدمتی در این عرصه بودند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha