چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمدرضا خواجوی

حوزه/ طلاب و روحانیون در زمان جنگ تحمیلی اثبات کردند که اگر کیان اسلام و مسلمین دچار خطر شود، درس و بحث را رها کرده و در کنار رزمندگان، علاوه بر تبلیغ دین، آماده رزم با دشمن و فدا کردن جان خویش هستند.

حجت الاسلام محمدرضا خواجوی از روحانیون رزمنده دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، گفت: دفاع مقدس هشت ساله سرشار از الطاف الهی بود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری روحانیت در دفاع مقدس، ادامه داد: نقش روحانیت از مساجد گرفته تا تعلیم آموزش های عقیدتی در پادگان ها و مقرهای آموزشی و خط مقدم بر همگان روشن و مشهود است. روحانیون با حضور عملی و طلایه دار بودن در خطوط نبرد و رزم، زمینه ساز دلاوری ها، سلحشوری ها و ایثارگری رزمندگان بودند.

این روحانی بسیجی اضافه کرد: روحانیون در صفوف مقدم جبهه نبرد با بعثیون کافر حضور داشتند و شهدای گرانقدر زیادی از حوزه های علمیه در کنار سایر رزمندگان، خون خود را نثار انقلاب و اسلام کردند.

حجت الاسلام خواجوی تاکید کرد: طلاب و روحانیون در زمان جنگ تحمیلی اثبات کردند که اگر کیان اسلام و مسلمین دچار خطر شود، درس و بحث را رها کرده و در کنار رزمندگان، علاوه بر تبلیغ دین، آماده رزم با دشمن و و فدا کردن جان خویش هستند.

وی تصریح کرد : روحانیون از هیچ کدام از سعادت های عظیم دوران دفاع مقدس بی نصیب نماندند و مانند سایر رزمندگان علاوه بر شهادت، با قافله جانبازی و ایثارگی نیز همراه بودند و مدال پرافتخار جانبازی را گردن آویز قرار داده و عده ای نیز سال ها در زندانهای مخوف رژیم بعث به سر بردند و نقش مثبت خود را به نحو احسن ایفا کردند که نمونه بارز آن سید الاسرا حاج آقا ابوترابی (ره) بودند.

وی در پایان گفت: در عصر حاضر که زمان جنگ نرم است و دشمنان اسلام با ترفندهای گوناگون در صدد ضربه زدن به اسلام و مسلمین هستند، باید با وحدت و همدلی و تبعیت از ولی فقیه، ادامه دهنده راه شهدا باشیم تا انقلاب را به دست صاحب اصلی یعنی حضرت ولیعصر (عج) برسانیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha