پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌‌الاسلام طیبی فر

حوزه/ فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع) گفت: هفته دفاع مقدس بیانگر یاد و خاطره مردان و جوانان غیور، انقلابی و ولایی این مرزبوم است که با از خود گذشتگی دعوت ولی فقیه زمان خود را در برابر دشمن بعثی و همپیمانان غربی، شرقی و عربی، لبیک گفتند.

حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهارداشت: دفاع مقدس تنها یک جنگ میان دو کشور نبود، بلکه دفاع از تمام کیان انقلاب، نظام، ارزشها، مبانی اسلامی، اعتقادی و ایستادگی حق در برابر باطل بود.

*علما و روحانیت بزرگترین مزربانان حقیقی انقلاب و نظام

فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع)  افزود: علما و روحانیت بزرگترین مزربانان حقیقی انقلاب و نظام اند و هیچ کس به مانند این نهاد نمی تواند به درستی به وظیفه خود عمل کند و به تبیین بیانات امام خمینی(ره) اقدام کند.

وی افزود: حوزویان با شناخت درست از مواضع امام راحل و نظام در زمان جنگ، به خوبی در میادین نبرد همانند سایر اقشار ملت مسلمان ایران حاضر شدند و در کنار دفاع از آرمانهای نظام، به تبیین دین و تبلیغ آموزه های اسلامی می پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر خاطر نشان ساخت: شرکت گسترده طلاب و روحانیون در نبرد علیه دشمن بعثی

، موجب تقویت روحیه خود باوری، معنویت، از خود گذشتگی، ایثار، شور و شعف خاصی بین رزمندگان اسلام می شد و تأثیر کلیدی در پیروزی رزمندگان ایجاد می کرد.

 وی گفت: روحانیت در تمام سختیها در کنار سایر جوانان حضور پررنگ داشت و در نبردها پیش قدم برای اجرای ماموریت و دستورات  در طول 8 سال دفاع مقدس بود و بهترین دلیل آن  درصد بالای آمار شهدای روحانیت به نسبت جمعیت است.

*آمار شهدای روحانی در دفاع مقدس

فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) ادامه داد: در استان اصفهان یادواره شهدا روحانی گرفته بودند، تنها از این شهر حدود600 نفر از طلاب به شهادت رسیده اند این آمار بالایی است و این بیانگر این است که حوزویان در متن دفاع مقدس و در خط مقدم بودند و جدای از سایر مردم نبودند.

 وی گفت: آمار شهدای روحانی در کشور حدود 4هزار و 300 نفر است نسبت به درصد جمعیت روحانیت در آن زمان، آمار فوق العاده ای در مقایسه با اقشار دیگر است.

*گوشه ای از خاطرات شهدای روحانی

فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) به گوشه ای از خاطرات خود از شهدا روحانی در طول جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: حجت الاسلام شهید آمری و شجاعی که غواص هم بود با جوشش و خروش زیاد جوانان را برای دفاع دعوت می کردند و جوانان هم عاشقانه دعوت روحانیت را لبیک می گفتند.

*وحشت زیاد غربی ها و لیبرالها از پیروزی انقلاب ایران

حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر خاطر نشان ساخت: پیروزی انقلاب ایران که پشت سرآن روحانیت و مردم متدین بودند، وحشت زیادی در بین غربی ها و لیبرالها، منافقین، سلطنت طلبها و نهضت آزادی ها ایجاد کرده بود، همین امر باعث شد دشمن با تمام قوا به میدان بیاید، ولی همت  و شجاعت روحانیت و جوانان غیور، قدرت دشمنان را زمین گیر کرد.

*دشمن در حال پوست اندازی تاکتیکی است

فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) با بیان این که کشور و جامعه اسلامی در شرائط حساسی از تاریخ قرار دارد، ابراز داشت: استراتژی دشمن در برابر انقلاب و نظام تغییر نکرده و تنها در برنامه های خود تغییر تاکتیک دادند بدین صورت که در گذشته موشک و  بمب بود، ولی امروز مواد مخدر، ماهواره، ناتوی فرهنگی، از بین بردن ارزش های دینی و حمله به مقدسات است.

*اهداف دشمن شرائط کنونی

وی به اهداف دشمن هم اشاره کرد، و گفت: مهمترین برنامه دشمن در شرائط کنونی بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، نفوذ فرهنگی است. دشمن در استراتژی جدید خود در درون کشور به دنبال احیاء کردن این موضوع است.

حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر، دشمن شناسی، شناخت نوع کالیبر دشمن در بحث جنگ نرم، شناسایی برنامه، اهداف و خاکریز، جمع آوری اطلاعات از نوع پاتک، آگاهی بخشی جامعه از اوضاع کنونی، را از مهمترین وظائف روحانیت، جوانان  و آحاد مردم جامعه برای مقابله عنوان کرد.

*برنامه های تیپ 83 امام جعفر صادق(ع)

فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) گریزی هم به نوع مسؤلیت خود در تیپ و برنامه در حال اجرا زد و بیان داشت: تیپ 83 تنها یگان مستقلی است که زیر نظر نماینده ولی فقیه در سپاه اداره می شود و اقدام به اجرای برنامه می کند.

وی اجرای طرح صالحین، گرایش حلقه های صالحین به سمت حلقه های پژوهشی، تشکیل شورای عالی بسیج در قم که در رأس آن مدیر حوزه های علمیه قرار دارد، تشکیل شورای عالی بسیج حوزه علمیه قم که در رأس آن مدیر حوزه علمیه استان می باشد، را از جمله برنامه های در حال اجرای از سوی این تیپ بر شمرد.

*راه اندازی بسیج اساتید برای اولین بار در حوزه

فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: راه اندازی بسیج اساتید از جمله طرح هایی بود که برای اولین بار در حوزه به اجرا در آمد و ثمره خوبی مانند برگزاری اجلاسیه اساتید بسیجی و افتتاحیه اجلاسیه داشت که با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی شروع شد وآیت الله یزدی هم حضور داشتند و آخرین همایش هم در تابستان امسال در مشهد برگزار شد و حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آن سخنرانی کردند.

*   5گردان تیپ

وی ابراز داشت: این تیپ از 5 گردان تخصصی، امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغ، نجات، سایبری و تلفیقی از همه موارد تشکیل شده و حتی در مشهد مقدس این تیپ نمانیدگی دارد که زیر نظر همین فرماندهی اداره و برنامه ریزی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر گفت: این تیپ در حال حاضر از70 پایگاه و 4 حوزه نمایندگی در استان قم و 110 پایگاه و 10 حوزه مقاومت در مشهد مقدس تشکیل شده که جمعا به 180 پایگاه مقاومت و  14 حوزه می رسد.

 انتهای پیام/ 40/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha