پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ولایت

حوزه/ سومین همایش بین‌المللی "ولایت"، باهدف اشاعه فرهنگ ناب تشیع و تبیین جایگاه ولایت امیر مؤمنان حضرت علی(ع)، با شرکت اندیشمندانی از ۲۵ کشور، در اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز،  سومین همایش بین‌المللی "ولایت" با حضورشخصیت‌هایی علمی از 25 کشور جهان، در 2روز متوالی، از فردا پنج‌شنبه، در دو نوبت صبح و بعدازظهر، در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز آغاز و تا جمعه دهم مهرماه ادامه پیدا می‌کند.

در بخش علمی این جشنواره نیز که در ۳ بخش «ولایت»، «مهدویت» و «وهابیت» برگزار می‌شود، بالغ ‌بر 230 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

«نقش امامت و ائمه اطهار(ع) در تمدن اسلامی»، «نقش واقعه غدیر در جوامع اسلامی معاصر»، «اصحاب و محدثین ائمه اطهار(ع) از خوزستان»، «جایگاه و خاستگاه مذهب تشیع در خوزستان»، از محورهای مقالات ارائه‌شده در بخش «ولایت» می باشد.

در بخش «مهدویت» نیز مقالاتی با  موضوعات «نحوه تعامل حضرت مهدی(عج) با ادیان و مکاتب در عصر بعد از ظهور»، «بحران معنویت و اندیشه مهدویت»، «جریان‌های انحرافی و مهدویت در دوران معاصر»، «استمرار مهدویت در قالب نیابت و فقاهت»، «تحلیل و بررسی تجدید دین در عصر ظهور»، «مهدویت از دیدگاه اهل سنت و روایات نبوی»، «مهدویت از دیدگاه ادیان آسمانی»، «رسالت منتظران و معتقدان در دوران غیبت» و «جایگاه علائم ظهور در اندیشه مهدویت» و ... به دبیرخانه همایش رسیده است.

بر اساس این گزارش، در محور «وهابیت» بخش‌هایی همچون «نو اعتزالیون و سلفیون، تعاملات فکری و تضادهای درونی»، «وهابیت و جریان جنبش بیداری اسلامی»، «وهابیت در بازتاب افکار جهانی»، «مقایسه نظام فکری و فقهی وهابیت با مکتب تشیع» و «جایگاه وهابیت در میان فرقه‌های اسلامی و موضع آنان در برابر وهابیت» وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha