جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عید غدیر

حوزه/ واقعه غدیر خم جریانی مقطعی نیست، بلکه پدیده‌ای مکتبی می باشد که باید همواره زنده و پویا بوده و مردم بویژه هیئات مذهبی همان گونه که عاشورا را نهادینه کردند باید برای ایام غدیر هم این اتفاق رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در حاشیه نشست هماهنگی برنامه های تشکل های وابسته به اداره تبلیغات اسلامی در ایام غدیر، در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 40 مسجد و حسینیه آران و بیدگل برای میزبانی از سادات بنی الزهرا(س) و دیدار مردم با سادات در صبح روز عید غدیر خم آماده شده است.

وی، دیدار از سادات در عید غدیر را از سنت های دیرینه مردم آران و بیدگل و میراث معنوی این شهرستان خواند و خاطرنشان کرد: مردم در یک سنت حسنه از قدیم الایام، صبح روز عید غدیر برای تبریک این روز بزرگ به دیدار سادات می رفتند که این سنت حسنه همچنان پابرجاست.

مسؤول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آران و بیدگل افزود: در چند سال اخیر برای سهولت مردم در انجام این امر خیر، سادات در حسینیه ها و مساجد اجتماع می کنند و امسال هم بیش از 40  مسجد و حسینیه شهرستان میزبان سادات خواهند بود.

حجت الاسلام مردان افزود: در این برنامه ها، علاوه بر دیدار با سادات، حاضران از برنامه های متنوع فرهنگی همچون مولودی خوانی، سخنرانی و اجرای مسابقه بهره مند خواهند شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با اشاره به لزوم تبیین واقعه غدیر برای جوانان و نوجوانان، خاطر نشان کرد: در این راستا، اداره تبلیغات اسلامی اقدام به برگزاری 31 گفتمان دینی و جشن غدیر همراه با نقالی واقعه غدیر در قالب طرح "همیار غدیر" در مدارس شهرستان کرده است.

وی اعزام مبلغ و روحانی به مناطق محروم روستایی را از دیگر اقدامات این اداره به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت اعلام و خاطر نشان کرد: بیش از 20  مبلّغ خواهر و برادر دینی به این مناطق اعزام شده اند که به تبیین ولایت امیرمؤمنان بر اساس آیه ولایت، تشریح واقعه غدیر و اجرای برنامه های فرهنگی و جشن غدیر در روستاهای محروم می پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل بر لزوم پاسداشت غدیر تأکید کرد و افزود: واقعه غدیر خم جریانی مقطعی نیست، بلکه پدیده‌ای مکتبی است که باید همواره زنده و پویا بوده و مردم بویژه هیئات مذهبی همان گونه که عاشورا را نهادینه کردند باید برای ایام عید غدیر هم این اتفاق رخ دهد.

حجت الاسلام سمیع الله مردان با اشاره به اینکه تاکنون فلسفه غدیر و ولایت برای برخی جوانان تشریح نشده است، تصریح کرد: تبلیغ غدیر و تشریح جایگاه والای ولایت، امری حائز اهمیت است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha