جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله یزدی

حوزه/ رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات صریح رهبر معظم انقلاب نسبت به حادثه منا، گفت: بیانات صریح مقام معظم رهبری بلافاصله اثر گذاشت و دولت عربستان رویه غلط خود را اصلاح کرد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله محمد یزدی ظهر امروز در دیدار با فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که در جامعه مدرسین برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن عید غدیر، اظهار داشت: خدا را شاکریم که مفتخر به تمسک ولایت امیرالمومنین(ع) هستیم.

وی همچنین با تسلیت شهادت بیش از 460 ایرانی در حادثه اخیر منا، ابراز داشت: حجاج در حرم الهی و سرزمین وحی به انجام وظیفه می پرداختند که شهید شدند.

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به اینکه اخبار حادثه منا هربار بنده را منقلب و ناراحت می کرد، گفت: این روزها بسیار تلاش می کردم تا خود را نگه دارم؛ چرا که حادثه اخیر برای ما بسیار سخت و سنگین بود.

*بیانات صریح رهبری موجب اصلاح رفتار عربستان شد

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات صریح رهبر معظم انقلاب نسبت به حادثه منا، ابراز داشت: ایشان روز گذشته به شکل صریح و جدی گفتند دولت عربستان موذی گری را کنار بگذارد؛ چرا که در غیر اینصورت عکس العمل جدی نشان خواهیم داد.

آیت الله یزدی افزود: بیانات صریح رهبر معظم انقلاب بلافاصله اثر گذاشت و دولت عربستان رویه غلط خود را اصلاح کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امداد و کمک به نیازمندان یک مطلوب شرعی است، گفت: کمک کردن به برادران و خواهران ایمانی، دستور رسمی قرآن است.  

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تشکیل کمیته امداد از سوی امام راحل(ره) اشاره کرد و گفت: این نهاد از یادگارهای ماندگار امام راحل(ع) می باشد.

*بروکراسی اداری به دور از جایگاه کمیته امداد است

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از اقدام مناسب مقام معظم رهبری در انتصاب اعضای جدید هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: گسترش و توسعه این نهاد در گذشته در حال تبدیل شدن به حالت زننده ای بود؛ افزایش امکانات و بروکراسی اداری به شان و جایگاه کمیته امداد ضرر سختی می رساند. 

آیت الله یزدی افزود: همان گونه که بارها رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، کمیته امداد باید چابک تر و با سادگی بیشتر به ارائه خدمات بپردازد.

وی با اشاره به نیکوکاری و حس بشردوستی ملت ایران، خاطرنشان ساخت: تعداد بشردوستان و نیکوکاران ایران اسلامی، بیش از سایر کشورهاست.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مردم ما برای ماندگاری ثروت خود بخشی از اموال و امکانات را به کمیته امداد و نیازمندان می دهند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش خیرین مدرسه ساز برای حل مشکل کمبود مدارس، افزود: اگر خیرین به کمک نمی آمدند، هیچگاه دولت ها نمی توانستند پاسخگوی نیاز جمعیت دانش آموزان به مدارس باشند.

*از ظرفیت کمیته امداد به درستی استفاده شود

آیت الله یزدی در ادامه یادآور شد: تشکیل کمیته امداد، نعمتی است که باید به درستی از این ظرفیت استفاده و به محرومان خدمت کرد.

وی بر لزوم پرهیز از گداپروری تاکید کرد و گفت: نباید صرفا با کمک کردن، افراد وابسته شوند؛ به توانمندسازی نیازمندان باید توجه بیشتری داشت تا آنها زندگی خود را اداره کنند.

*لزوم حفظ آبروی نیازمندان

رئیس جامعه مدرسین بر لزوم حفظ شان و آبروی نیازمندان در ارائه خدمات تاکید کرد و گفت: ائمه معصومین(ع) هنگام کمک به نیازمندان نمی خواستند با آنها مواجه شوند تا موجب حقارت و خجالت نیازمندان نشوند.

*پرهیز از توسعه و گسترش کمیته امداد

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچینن بر لزوم کوچک سازی کمیته امداد تاکید کرد و ابراز داشت: گسترش، توسعه و افزایش مشاور و معاون کارساز نیست. 

آیت الله یزدی با ابراز نگرانی از روحیه تجمل گرایی، گفت: متاسفانه این روحیه به تدریج در حال سرایت به روحانیت است که نباید چنین مسئله ای باشد.

*لزوم استفاده از ظرفیت مادی کشور

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کشور از ظرفیت عظیم مادی برخوردار است، خاطرنشان ساخت: کشور از نظر نیروی انسانی، منابع زیرزمینی و معادن از ظرفیت عظیمی برخوردار است که باید از آنها به خوبی استفاده کرد.  

آیت الله یزدی افزود: در گذشته آمریکایی ها، اورانیوم معادن ما را به کشورهای خود می بردند؛ اما امروز دانشمندان جوان از این ظرفیت به خوبی بهره می برند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم کشور ما، خیرخواه و نیکوکار هستند، گفت: حتی در کسانی که ظواهر مناسبی ندارند، روحیه بشردوستی، علاقه به انسان و کمک به افراد وجود دارد.

*زمینه ارائه خدمت در کمیته امداد فراهم است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه زمینه برای ارائه خدمات ارزشمند در کمیته امداد فراهم شده است، اظهار داشت: امیدواریم با اقدامات اعضای هیئت امنای جدید کمیته امداد مشکلاتی نظیر بیکاری که از دولتی به دولت دیگری منتقل می شود، شاهد نباشیم.

آیت الله یزدی افزود: اگر امکانات مناسبی به افراد داده شود، از ظرفیت آنان به شکل مطلوبی می توان بهره برد.

*لزوم حل مشکل بیکاری

رئیس جامعه مدرسین در پایان بر لزوم حل مشکل بیکاری در جامعه تاکید کرد و خطاب به فتاح رئیس کمیته امداد گفت: امیدواریم با مدیریت جنابعالی دیگر خبری از وجود مستحق و نیازمند در کشور نباشد؛ مردم برای بعضی نیازها مشکلاتی دارند که باید برطرف شود.

انتهای پیام/313/33 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha