پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهندس جهانگرد

حوزه/ این مقام مسئول دولتی گفت: شهر قم مرکز داده های الکترونیکی دینی بوده و تنها این شهر دارای این ویژگی در کشور است و امیدواریم از قم بتوانیم تمامی معارف اسلامی را به زبان های مختلف به جهان عرضه کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مهندس جهانگرد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز داده های امین در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به بیان ارزش مراکز داده ها پرداخت و گفت: اینگونه مراکز، پخش کننده و محل ذخیره اطلاعات هستند که بسیار مناسب می باشند.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری بر گسترش فضای داده های مجازی، اظهار داشت: هدف ما فراهم نمودن شبکه های پر ظرفیتی در تمام ایران برای دریافت و ارسال داده ها در سراسر کشور است.

معاون وزیر ارتباطات ابراز داشت: استفاده از تجهیزات و سلامت رسانه ای، گوشه ای از اقدامات وزارت ارتباطات برای گسترده شبکه های اجتماعی است.

مهندس جهانگرد خاطرنشان ساخت: در تلاش هستیم تا پایان امسال از تمامی ظرفیت ها برای رسیدن به هدف مورد نظر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مطابق با برنامه، تا کمتر از پنج سال آینده به مقصد مورد نظر خواهیم رسید، گفت: در تلاش هستیم همانند برنامه های جهانی، داده های اینترنتی در زندگی عادی مردم گسترش یابد.

معاون وزیر ارتباطات در پایان بیان داشت: شهر قم مرکز داده های الکترونیکی دینی است و تنها این شهر دارای این ویژگی در کشور است و امیدواریم از قم بتوانیم تمامی معارف اسلامی را به زبان های مختلف به جهان عرضه کنیم.

همچنین در این مراسم دکتر طائی زاده نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: بالا بودن حجم اطلاعات موجود در شهر قم؛ خصوصا حوزه های علمیه خواهران، دلیل اصلی تشکیل این مرکز بوده است.

وی وجود نا امنی های فراوان در شبکه های اینترنتی را اصل مهمی برای ساخت محیطی امین در مرکز داده ها عنوان کرد و گفت: پس از پیشرفت پروژه در حین طراحی تلاش کردیم آن را هم راستا با استاندارهای جهانی قرار دهیم.

مسئول مرکز داده امین در پایان تصریح کرد: ظرفیت فعلی می تواند دو هزار سرور از مؤسسات بزرگ را پشتیبانی و سه خدمت مهم در فضای مجازی با امکانات ویژه را در اختیار مراجعین قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha