پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام غرویان

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) اظهار داشت: محور اصلی غدیر انسجام مسلمانان است؛ ولی امروز در جهان اسلام شاهد تفرقه جنگ و جنایت در عراق، سوریه و یمن هستیم و به جای این که دیگران را دعوت به اتحاد کنیم خودمان از نبود وحدت رنج می بریم.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» به روز عید غدیر خم و اتحاد بین مسلمین اشاره  کرد و گفت: مسئله غدیر و وحدت بین مسلمین از مسائل مهم و حیاتی دنیای اسلام بوده و این امر می طلبد همه آحاد ملت به خصوص حوزه، علما، فرهیختگان و نخبگان برای تبیین موضوع وحدت گام بردارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه جامعه از غدیر تنها به بُعد ظاهری آن مثل جشن ها و عید گرفتن ها و دور هم نشستن ها، اکتفاء کرده، اظهار داشت: فلسفه غدیر خیلی بزرگتر و با اهمیت تر از بُعد ظاهری آن است. در حقیقت  غدیر، تثبیت حاکمیت دینی و اتحاد ملت ها است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) ابراز داشت: محور اصلی غدیر، انسجام مسلمانان است؛ یعنی پیامبر(ص) برای اتحاد مردم، امام(ع) را تعیین کردند، ولی امروز در جهان اسلام شاهد تفرقه ، جنگ و جنایت و اربده کشی در عراق ، سوریه و یمن هستیم و به جای این که دیگران را دعوت به اتحاد کنیم، خودمان از نبود وحدت رنج می بریم  و اسلام از این واقعه بسیار متضرر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان عنوان کرد انتظار این است که در عید غدیر علما برای رفع کدورت و از بین بردن اختلافات جلساتی داشته باشند و عقد اخوت بین خود را محکم تر کنند.

انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha