شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارگاه روش شناسی تبلیغ از دیدگاه علامه طباطبایی در اندونزی

حوزه/ کارگاه روش شناسی تبلیغ از دیدگاه علامه طباطبایی با حضور حدود ۴۵ دانشجو و استاد دانشگاه، توسط دانشکده تبلیغ و ارتباطات دانشگاه رادن فتح سوماترای جنوبی اندونزی، برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» کارگاه روش شناسی تبلیغ از دیدگاه علامه طباطبایی با حضور حدود 45 دانشجو و استاد دانشگاه، توسط دانشکده تبلیغ و ارتباطات دانشگاه رادن فتح سوماترای جنوبی و حمایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور اندونزی، برگزار شد.

دکتر مرتضی سفین الدین دبیر کل سازمان اهل البیت اندونزی (ABI) استاد این کارگاه بود و ابتدا در خصوص شخصیت علامه طباطبایی سخن گفت و ایشان را به طور مختصر معرفی نمود.

سپس با تلاوت آیه 104 سوره آل عمران، آیه 32 سوره فصلت و آیه 125 سوره نحل، هدف از تبلیغ را بیان نمود. ایشان اظهار داشت: اولین هدف از تبلیغ اصلاح نفس می باشد. یک شخصیت خوب شرط ایجاد جامعه خوب است. دوم اصلاح جامعه است که جامعه خوب شرط ایجاد یک تمدن خوب است. سوم بنای یک تمدن که یک تمدن قوی بهترین مکان برای به دنیا آمدن یک شخصیت خوب است. و در نهایت بازگشت به خدای متعال که شخصیت ها، جامعه و تمدن به او باز خواهند گشت.

استاد این کارگاه، در ادامه روش و چالش های تبلیغ را به سه قسمت تقسیم کرد:

1.       حکمت: بهترین و پر اثر ترین روش تبلیغ به وجود آوردن تغییر با آگاهی خود جامعه (سبب درونی) می باشد.

2.       آموزش و تربیت درست: نوع تبلیغی می باشد که از قبل طراحی شده است.

3.       جدال: تبلیغ با استدلال، و با استفاده از رسانه های جمعی و اطلاعات.

وی ابراز داشت:  چالش ها در راه تبلیغ، از جمله ممانعت ستمگران، ضعف در معرفت و اختلال در جامعه می باشد. پس ما نتیجه می گیریم که تبلیغ (دعوت) وظیفه پیامبران است. تبلیغ ما باید در ادامه و در مسیر تبلیغ پیامبران باشد. تبلیغ فردی باید از زمان بلوغ شروع شود و تبلیغ جامعه زمانی شروع می شود که بتوان از مبلغ تقلید کرد. تبلیغ از فرد به جامعه انجام می پذیرد و زمانی تبلیغ موفق است که تغییراتی را به وجود آورده باشد.

این استاد دانشگاه که خود دانش آموخته حوزه علمیه قم می باشد در ادامه سوالات اساتید و دانشجویان را پاسخ گفت.

مجموعه مطالب استاد از طریق پاور پوینت در این کارگاه برای دانشجویان و اساتید عرضه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha