جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رئیسی دادستان

حوزه/ امیرالمومنین(ع) متعلق به تمام بشریت در همه دوران هاست، به طوری که یک مسیحی در لبنان موسسه علی شناسی راه اندازی می کند و می گوید "می خواهم تا آخر عمرم بچه مسیحی ها را با علی آشنا کنم".

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، شب گذشته در جشن ولایت و عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه مدرسه عالم آل محمد(ص) شهرستان قاین، به بزرگترین نعمت یعنی هدایت انسان به سوی حق اشاره کرد و گفت: خداوند بر مومنین برای رسالت به ویژه ب رسالت خطمیه منت گذاشت و این منت برای هدایت انسان بود.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر نعمت هدایت نبود، زندگی انسان  در این عالم با موجودات دیگر تفاوتی نداشت، ابراز داشت: انسانیت در گرو هدایت الهی محقق می شود.

دادستان کل کشور با اشاره به این که امام علی(ع)در مروت، عدالت، انسانیت، ایمان، عبودیت، مردم داری و حکومت داری در اوج بودند، ابراز داشت: امیرالمومنین(ع) متعلق به تمام بشریت در تمام دوران هاست، به طوری که یک مسیحی در لبنان موسسه علی شناسی راه اندازی می کند و می گوید "می خواهم تا آخر عمرم بچه مسیحی ها را با علی آشنا کنم".

وی، غدیر را نقطه عطف عالم بشریت خواند و افزود: تقرب به خداوند متعال با نزدیک شدن به سیره و سلوک امیرالمومنین(ع) ممکن است، لذا باید در همه ابعاد زندگی، از سیره آن حضرت الگو برداری کنیم.

دادستان کل کشور، پذیرفتن ولایت را لازمه قبولی اعمال دانسته و با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ولایت پذیری، عنوان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب همان سخنان دیروز امام (ره) در جماران را فریاد می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که ما نیازمند مبلغان با کفایت هستیم، ادامه داد: امروز هجوم به افکار و عقاید و باورهای ملت ها بسیار سهمگین است و ما نیازمند مبلغان با کفایت و مهذّب هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، طلاب را مرزبانان فرهنگ جامعه اسلامی خواند و افزود: هجوم دشمن در عرصه جنگ نرم بسیار سنگین است و دشمن از طریق شبکه های مجازی، ماهواره ای و اجتماعی به ایجاد شبهه و تردید و از بین بردن اعتقادات و باورها می پردازد و باید با آن مقابله کرد.

دادستان کل کشور در پایان خطاب به طلاب گفت: شما باید با تهذیب نفس، به علم و دانش روز مجهز باشید تا بتوانید در مقابل هجمه ها و شبهات دشمت بایستد و جامعه را از انحراف نجات دهید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha