پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عمامه گذاری طلاب

طی مراسمی با حضور جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه تهران، مراسم عمامه گذاری مدرسه علمیه مروی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه مروی تهران،  به مناسبت ایام غدیر ،ظهر امروز با حضور جمع کثیری از طلاب این مدرسه در محل شبستان و مسجد مدرسه مروی برگزار شد.

حجت الاسلام کاشانی، از خطبای حوزوی در پایان این مراسم با اشاره به وقایع رخداده در غدیر خم گفت: متاسفانه دست مستکبر اموی کاری کرد که جز جمله "من کنت مولا فهذا علی مولا " مطلب خاص دیگری در منابع متغییر عامه یافت نمی شود و این کار ما را سخت می کند یعنی دست بلند کردن حضرت امیرالمومنین (ع) توسط پیامبر(ص) و سخنان و مسائلی که در آن محل واقع شد در منابع خیلی یافت نمی شود اما همین جمله، برکات بسیار بزرگی داشته و تاکنون اجازه نداده کسی از حق مسلم ولایت عدول کند.

وی با بیان اینکه رسول الله(ص) تلاش داشتند، امیر المومنین علی(ع) را آنگونه که هست به مردم بشناساند اظهار داشت: در بیاناتی مثل علی مع الحق، علی مع القرآن و یا علی انت منی و انا منک، هر جا مسئله همراهی مولا علی را بیان می کنند دو طرفه است، یعنی اگر قرآنی با علی نباشد قرآن نیست و مثل قرآنی می باشد که در صفین به آن نیزه زدند.

بنابراین این گزارش: در این مراسم 6نفر از طلاب حوزه علمیه مروی به دست حجت الاسلام والمسلمین جعفری اراکی از اساتید دروس خارج این حوزه و امام جماعت مسجد معمم شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha