پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی قابل /قزوین

حوزه/ تا پیش از بیانات رهبری، رفتار سعودی ها در مقابل ایران بسیار نادرست بود، اما پس از فرمایشات و تذکر ایشان، رفتار آنها تغییر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام علی قابل، در مراسم بزرگداشت حجاج جان باخته حادثه منا در مسجد امام خمینی (ره) قزوین، گفت: این حادثه غم انگیز به دلیل بسته شدن مسیر حاجیان در سرزمین منا رخ داد و موجب جان باختن تعداد زیادی از حجاج شد.

رئیس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان در استان قزوین تصریح کرد: یقیناً همان‌گونه که خداوند متعال وعده کرده، اجر انسان‌هایی که از خانه و کاشانه خود هجرت کردند و برای انجام فریضه الهی رفتند، بسیار والا و رفیع است و قطعاً جان باختگان مهمان سفره ذات ربوبی هستند.

وی تأکید کرد: حجاج گرفتار دشمنی نادان شدند و در نهایت این فاجعه به وجود آمد و مقام معظم رهبری و همه اقشار جامعه همراه با خانواده‌های این عزیزان عزادار هستند.

حجت الاسلام قابل خاطرنشان کرد: آنچه که اتفاق افتاد توسط یک تفکر وابسته به استکبار جهانی یعنی وهابیت است و در عمر دوران 100 ساله آل سعود در سرزمین مکه، مدینه و منا از این گونه اتفاقات و جنایات بارها رخ داده است.

وی ادامه داد: تخریب قبور بزرگان، از بین بردن آثار اسلامی، کشتار حاجیان در سال 66، واقعه آتش‌سوزی خیمه‌ها در منا، سقوط جرثقیل و حادثه اخیر منا بخشی از جنایت‌های تفکر استکباری وهابیت است که ریشه آن از انگلیس نشأت گرفته است.

رئیس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان در استان قزوین بیان کرد: برخورد ناشایست وهابیون با مسلمانان به این خاطر است که آنها معتقدند همه مردم مشرک و تنها پیروان آنها موحد واقعی هستند و این تفکر را در مواجهه با همه جهان اسلام دارند.

حجت‌الاسلام قابل به بیانات قاطع مقام معظم رهبری هم اشاره کرد و افزود: تا پیش از بیانات رهبری، رفتار سعودی ها در مقابل ایران بسیار نادرست بود، اما پس از فرمایشات و تذکر ایشان رفتار آنها تغییر کرد و خودشان درخواست جلسه کردند و این مهم بیان کننده آن است که اگر می‌خواهیم عزتمند بمانیم، باید به کانون قدرت نظام اسلامی که همان ولایت است توجه و از رهبری نظام با قدرت پیروی کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha