پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله جنتی

حوزه/ دبیر شورای نگبهان با اشاره به حادثه تلخ منا که قطع به یقین جرم است، گفت: امروز حق این است که محاکم قضایی بین المللی آل سعود را محاکمه کنند، هرچه لعنت بر آل سعود بفرستیم، کم است، این اتفاقات اخیر که در حرم امن الهی رخ داده است امیدواریم مقدمه ظهور امام زمان(عج) باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله احمد جنتی، شامگاه دوشنبه در مراسمی که تحت عنوان "ولایت امتداد ولایت غدیر" برگزار شده بود، اظهار کرد:  غدیر خم نقطه عطفی در تاریخ اسلام است که آثار آن جاودانه است.

وی افزود: درباره توصیف امام علی(ع)، این مظلوم بی نظیر تاریخ، باید تنها به قرآن کریم و نهج البلاغه رجوع کرد، چرا که فقط خداوند متعال و شخص امام علی(ع) می تواند خود را معرفی کند.

آیت الله جنتی، به این فرمایش گوهربار حضرت علی(ع) مبنی براینکه از من بپرسید قبل از آنکه از میان شما بروم، اشاره کرد و گفت:  این فرمایش امام علی(ع) نشان از عمق آگاهی و علم الهی این امام همام درباره دنیا و آخرت است.

وی تاکید کرد: حضرت علی(ع) کسی است که خود شخصا می فرماید راه های آسمان را بهتر از راه های زمین می شناسم، مسلما حضرت علی(ع) انقلاب اسلامی ایران را به خوبی می شناسند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ائمه معصومین وحضرت علی(ع) در میان ما زنده هستند، تصریح کرد: شفا پیدا کردن افراد مختلف و بیماران حاکی از این موضوع است.

وی در ادامه به حادثه تلخ منا و کشته شدن هزاران حجاج مسلمان اشاره و عنوان کرد: ایجاد شرایطی براساس بی کفایتی و بی تدبیری که منجر به جان باختن هزاران حجاج مسلمان شد، ساده و طبیعی نیست، بلکه این یک عمل مجرمانه است.

آیت الله جنتی اذعان کرد: امروز ابعاد حادثه تلخ منا چنان عظیم است که باید همه جهان اسلام دربرابر این جرم، خروش کنند ولی ما شاهد سکوت تاسف برانگیز عالمان نماهای جهان اسلام از جمله دانشگاه الازهر هستیم که منفعلانه‌ترین موضع گیری را گرفته‌اند.

وی، وجه تمایز حاکمیت اسلامی ایران را با دیگر کشورها و حاکمیت در انقلاب اسلامی دانست که موجب شد ملت ایران زنده شود و در برابرهر ظلم و ستمی سکوت نکنند، انقلاب اسلامی به مردم ایران عزت داد.

دبیر شورای نگهبان افزود: امروز حق این است که محاکم قضایی بین المللی آل سعود را محاکمه کنند، هرچه لعنت بر آل سعود بفرستیم، کم است، این  اتفاقات اخیر  که در حرم امن الهی رخ داده است امیدواریم  مقدمه ظهور امام زمان(عج) باشد.

عده ای در صدد تضعیف ولایت فقیه هستند

وی در ادامه به برخی از تحرکات، رفتارها و گفتارهای مسئولین دولتی که  موجب تضعیف جایگاه ولایت فقیه می شود اشاره و خاطرنشان کرد:  عده ای دشمنان داخلی قصد دارند خط ولایت فقیه را تضعیف و حذف کنند.

آیت الله جنتی افزود: هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر مراقب بودن برای بستن راه های نفوذ دشمن به کشور صحیح است، چرا که برخی درصدد هستند که القا کنند آمریکا نجات بخش ملت ایران است و تنها به دست او گره مشکلات باز می شود.

وی عنوان کرد: امروز دو نهاد انقلابی شورای نگهبان، بسیج و سپاه خار چشم دشمنان داخلی و خارجی ایران است، برهمین اساس هم خائنان و منافقین تلاش می کنند این دو نهاد را تضعیف و تخریب کنند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: سرچشمه  وقایع سال 88 صهیونیست ها و انگلیس است بود و باید در این زمینه آگاه باشیم

وی در پایان به انتخابات پیش رو اشاره کرد و اضافه داشت: ملت ایران باید در برابر دشمنی ها و توطئه های مستکبرین خارجی و دست نشانده های آنان در داخل هوشیار باشند و با شناسایی  و حمایت از افرادی که در خط امام (ره) هستند، از نفوذ دشمنان اسلام و نظام ممانعت کنند.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha