سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام صادقی/ امام جمعه بهارستان

حوزه/ امام جمعه بهارستان، خاطر نشان کرد: آل سعود متکفل برگزاری مراسم حج است و باید متعهد باشد هر سال این مراسم را در امنیت و رفاه کامل برگزار کند.

امام جمعه بهارستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، در خصوص تبعات فاجعه منا گفت: آنچه مسلم است حادثه منا دلالت بر عجز، ناتوانی و بی کفایتی حکومت آل سعود دارد.

وی افزود: فاجعه منا اگر عمدی باشد جنایت بزرگی رقم خورده است و  اگر هم غیر عمد باشد، باز هم به واسطه ناتوانی حکومت سعودی در مدیریت امر حج چیزی از قصورخاندان آل سعود کم نمی کند.

امام جمعه بهارستان، خاطر نشان کرد: آل سعود متکفل برگزاری مراسم حج است و باید متعهد باشد هر سال این مراسم را در امنیت و رفاه کامل برگزار کند.

وی اظهار داشت: قطعا باید ابعاد مختلف این فاجعه مورد بررسی قرار گیرد لذا به نظر می رسد بهترین پیشنهاد این است که یک کمیته حقیقت یاب که جمهوری اسلامی ایران نیز در این کمیته حقیقت یاب حضور داشته باشد، به طور دقیق بررسی شود.

حجت الاسلام صادقی گفت: قطعا در صورت تشکیل کمیته حقیقت یاب یکی از خروجی های آن این است که خاندان سعودی صلاحیت مدیریت و رهبری برگزاری اعمال حج و حتی عمره مفرده را نخواهند داشت.

به گفته وی، بهتر است این مراسم تحت کنترل و نظارت یک سازمان منسجم اسلامی فرا ملی همچون سازمان کنفرانس اسلامی برگزار شود.

  استاد حوزه علمیه اصفهان به خروجی دوم کمیته حقیقت یاب اشاره داشت وگفت: آنچه مسلم است در این حادثه عده بیشماری شهید، مصدوم و آسیب دیدند، لذا باید براساس تحقیقات این کمیته میزان قصور حکومت آل سعود مشخص و مطابق قوانین اسلامی با مقصران عمدی یا غیر عمدی این فاجعه برخورد قاطع شود.

حجت الاسلام صادقی در پایان با اشاره به آسیب های روحی و روانی بازماندگان شهدا فاجعه منا گفت: بهترین کار جهت تسلی خاطر بازماندگان این ا ست که حکومت آل سعود با گردن گرفتن تقصیرات و عذر خواهی رسمی از جهان اسلام در خصوص شکل گیری کمیته حقیقت یاب نهایت همکاری را داشته باشد هرچند ابعاد این فاجعه به قدری دردناک است، که بعید است جهان اسلام با عذر خواهی آل سعود نیز از خون شهدای مظلوم منا بگذرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha