جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجتبی ملکی همکاری ها

حوزه/ مشاور وزیر آموزش و پرورش، سند تحول را نقشه راه تعلیم و تربیت کشور خواند و تصریح کرد: اجرای کامل سند تحول نیازمند همکاری حوزه با آموزش وپرورش است، لذا باید همکاری ها روز به روز تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی، پیش از ظهر امروز سه شنبه، در نشست هفتم دبیران کمیته همکاری حوزه آموزش و پرورش منطقه سه کشوری، در سالن میرزای شیرازی باشگاه فرهنگیان شیراز، حوزه های علمیه را کانون جوشان معنویت افزایی در جامعه خواند و ابراز داشت: ستاد همکاری ها های به دنبال آن است که از ظرفیت های عظیم حوزه های علمیه برای تحقق اهداف آموزش و پرورش بهره برداری شود.

* نفوذ دشمن به درون خانه ها!

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به این که دشمن با استفاده از شبکه های ماهواره ای و اجتماعی نسل جوان را هدف گرفته است، افزود: دشمن در حال حاضر به درون خانه ها نفوذ کرده و فرزندان ما را هدف تیرهای نامرئی قرار داده، لذا بریا مقابله با هجمه ها نیازمند حرکت اصولی و هدفمند هستیم.

وی همچنین به آمار از 13 میلیون و 500 هزار نفری دانش آموزان کشور و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سند تحول بعد از سال ها تلاش کارشناسان، در راستای تحقق تعلیم وتربیت دینی تدوین شده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری، این سند به مثابه یک نسخه برای بیمار است که برای تحقق آن باید برنامه های لازم را تدوین عملیاتی کرد.

*سند تحول؛ نقشه راه تعلیم و تربیت

مشاور وزیر آموزش و پرورش، سند تحول را نقشه راه تعلیم و تربیت کشور خواند و تصریح کرد: اجرای بخش زیادی از سند تحول نیازمند همکاری با آموزش وپرورش است، لذا باید این همکاری ها روز به روز تقویت شود.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: وظیفه امروز حوزه و آموزش و پرورش حفظ و صیانت از میراث علمی و فرهنگی اسلام ناب محمدی انتقال این فرهنگ به عنوان سند افتخار و فداکاری علما، دانشمندان و فرهیختگان گذشته به نسل کنونی است.

*آمار شهدای روحانی و فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با جایگاه حوزه های علمیه و آمورش و پرورش در نظام اسلامی، ابراز داشت: تقدیم حدود 5000 شهید روحانی و 5000 شهید فرهنگی، سند محکمی بر تلاش این دو نهاد در عرصه دفاع از انقلاب و آرمان های امام خمینی(ره) است. 

*تلاش نافرجام سعودی ها!

مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین به فاجعه مصیبت بار منا و بی کفایتی و سوء مدیریت سعودی ها در اداره حرمین شریفین نیز اشاره کرد و گفت: سعودی ها با بیت المال مسلمین به مسلمان کشی می پردازند و با هزینه های میلیاردی و تبلیغات گسترده درصدد سرپوش گذاشتن بر جنایات خود هستند، اما فاجعه منا آنها را رسواتر کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha