پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همکاری‌ها

حوزه/ هفتمین نشست کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش منطقه سه کشوری، با حضور نمایندگان ۶ استان، در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، هفتمین نشست کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش منطقه سه کشوری شامل استان های فارس، ایلام، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، و لرستان، به میزبانی استان فارس و با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملکی، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری ها، امروز، سه شنبه، در سالن میرزای شیرازی باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد.

محمد نظری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و دبیر منطقه سه ستاد همکاری ها، در سخنانی گفت: تشکیل کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش، علاوه بر سرعت بخشی به تربیت دینی دانش آموزان، از اجرای برنامه های غیر تخصصی جلوگیری کرده است.

وی ادامه داد: پیگیری اجرای طرح امین با همکاری روحانیون در 17 مدرسه، با هماهنگی و نظارت کامل از جمله طرح هایی است که در آموزش و پرورش استان فارس مورد توجه قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس افزود: طرح های "انوار هدایت"، "بهار معرفت"، "رفاقت در فراغت"، "زمینه سازان ظهور"، " برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی با حضور 2500 دانش آموز مقطع متوسطه"، و برگزاری دوره های شناخت و معرفت اهل بیت (ع) از جمله طرح های اجرا شده در استان فارس می باشد.

نظری همچنین اجرای طرح های "منادیان سلامت" در راستای خدمات رسانی به نقاط محروم، "همراه بهار" با هدف استقرار روحانیون در ستادهای اسکان نوروزی، "رفتار شناسی" با هدف جذب دانش آموزان به نماز و تبلیغ حجاب، "زلال عفاف"، "بهشت حضور"، "حریم ریحانه"، "بینش مطهر" و "سیاحت معنوی" را از دیگر برنامه های اجرا شده در مدارس فارس برشمرد.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح "زلال عفاف"، یادآور شد: این طرح با هدف ارتقاء سطح آگاهی های اولیاء در موضوعات تربیت فرزند، آسیب های اجتماعی و مسائل اعتقادی و اخلاقی به صورت متمرکز در مدارس اجرا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha