پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام صدیقی

حوزه/ مشاور عالی رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه فقدان عدالت مشروعیت قاضی را دچار مشکل می کند، تصریح کرد: برای حفظ قداست دستگاه قضا باید با احترام با مردم رفتار شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، عصر امروز در جمع قضات استان لرستان، بر رعایت اخلاق حرفه ای و اسلامی تاکید کرد و گفت: قداست قضا در آموزه های دینی و اسلامی بسیار مورد تاکید قرار گرفته و این مسئله به منزله حساسیت بالای حوزه قضاوت است.

وی با بیان این که کارکنان دستگاه قضا باید بدون هوای نفس به قضاوت و رسیدگی به مطالبات مردم بپردازند، افزود: دستگاه قضا امین و پناهگاه مردم است و مردم همواره انتظار دارند رعایت حق و عدالت در رسیدگی به پرونده ها اولویت اول این دستگاه باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که تکریم مراجعان به دستگاه قضا و پیگیری مشکلات آنها رضایت خداوند را در پی دارد، تصریح کرد: احقاق حقوق مظلومان از وظایف ذاتی دستگاه قضائی است، به طوری که انبیا و اولیای الهی نیز همواره در جهت احقاق و اجرای عدالت تلاش وافری انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که فقدان عدالت مشروعیت قاضی را دچار مشکل می کند، ابراز داشت: برای حفظ قداست دستگاه قضا باید با احترام با مردم رفتار شود.

برپایه این گزارش، حضور در جمع کارکنان شوراهای حل اختلاف استان لرستان از دیگر برنامه های حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، مشاور عالی رئیس قوه قضاییه بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha