شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نظافت

حوزه/ شادی، آرامش در سایه احساس خشنودی است و زمانی محقق می شود که داشته های خود و آنچه خدا به ما داده را فراموش نکنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد نظافت، امروز در همایش "پیوندهای آسمانی" در مشهد با اشاره به حدیثی که علم را حجاب می داند، ابراز داشت: وقتی علم را برای محاکمه یا نقد دیگران بخواهیم، زندگی جهنم می شود، در حالی که باید به دنبال ی زندگی بهشتی باشیم.

وی با تاکید بر این که بهشت نقد است نه نسیه، داشتن آگاهی و فضائل اخلاقی را را از ویژگی های بهشتیان برشمرد و ابراز داشت: یکی از آسیب های زوجین این است که از آنچه آموزش می بینند و یا آگاهی می یابند، به صورت گزینشی و به نفع خود استفاده می کنند.

استاد حوزه علمیه خراسان، رضایت و خشنودی را از دیگر ویژگی های زندگی بهشتیان دانست و گفت: شادی، آرامش در سایه احساس خشنودی است و زمانی محقق می شود که داشته های خود و آنچه خدا به ما داده را فراموش نکنیم.

حجت الاسلام  والمسلمین نظافت، یکی از مشکلات، مرض ها و آسیب های امروز بشر را نگاه به نداشته ها عنوان و خاطر نشان کرد: اولین داشته انسان، همسر اوست؛ زن بهشتی بر اساس آیه قرآن نگاهش به زمین است و شوهر بهشتی نیز این گونه می باشد.

استاد حوزه علمیه مشهد، همتایی از نظر فکری و روحی را معنای همکفو بودن دانست و تاکید کرد: یکی از آسیب های زندگی، ادامه پیدا نشدن همکفوی و تناسب است، در حالی که همان طور که باید شروع زندگی همکفوی داشته باشد، ادامه آن نیز به طور حتم باید اینگونه باشد.

تولیت مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) با پیشنهاد این که برنامه ای برای رشد زوجین در زندگی باید وجود داشته باشد، تصریح کرد: اگر نگرش ها و معیارهای ارزیابی از زندگی خوب متفاوت باشد، زندگی خراب می شود.

وی بر داشتن عزت نفس تاکید کرد و با بیان این که نباید به اموال دیگران توجه کرد، اظهار داشت: نباید به طور مثال نسبت به جهیزیه خود و دیگری مقایسه کرد و حتی یک طلبه این تفکر را باید نوعی گناه برای خود بداند.

وی ابراز داشت: چیزی که خدا واجب نکرده، بر یکدیگر واجب نکنید. به طور مثال همدیگر را به نماز اول وقت یا نماز شب دعوت و تشویق کنید، ولی برای این کار دعوا نکنید.

حجت الاسلام و المسلمین نظافت با اشاره به این که نباید هر اتفاقی در زندگی را به دیگران گفت، اظهار داشت: گفتن اسرار خانواده و اقوام، به دیگران غیبت و حرام است و اگر به حرف زدن نیاز دارید از امور سیاسی، اقتصادی و ... بگویید.

وی خطاب به همسران طلاب با تاکید بر این که نه تنها حجاب خانم های طلاب باید از دیگران یک گام جلوتر باشد، بلکه باید در امور دیگر نیز نمونه بود، خاطر نشان کرد: فرمایش امامان معصوم(ع) این است که زینت آنان باشیم.

وی با بیان این که زن و شوهر لباس یکدیگرند، تصریح کرد: انسان لباسش را تحقیر، مقایسه و لجبازی  نمی کند و عیب آن را مخفی می کند.

برپایه این گزارش، همایش  پیوندهای آسمانی از سوی مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی برگزار شد و با برگزاری کارگاه های مهارت زندگی، در اردوگاه ثامن الحجج(ع) مشهد به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha