جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روحانیون قربانی فاجعه منا

حوزه/ مراسم گرامیداشت یاد و خاطره روحانیون جانباخته فاجعه منا با حضور علما و اساتید حوزه شب گذشته در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد، در این مراسم طی سخنانی گفت: حج بهترین و بالاترین هجرت در راه خدا به شمار می رود و حاجیان مظلوم ما برای رضای خدا به این مراسم باشکوه رفتند و ثواب و اجر بالایی نزد پروردگار دارند.

وی همچنین افزود: اجر آن ها مستقیم بر عهده خداست ، به خصوص کسانی که اهل علم بودند ؛ البته همه زائران جانباخته در این حادثه ضیوف الرحمان هستند؛ اما کسانی که اهل علم بودند جایگاه ویژه دارند، چرا که آنان در تعلیم و تعلم بودند و برای آموزش احکام حج به این سفر رفته بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برای این ها بر اساس کلام قرآن درجات معنوی بالایی وجود دارد، گفت: امیدواریم به عنایت الهی مفقودین این حادثه پیدا شده و سالم به خانواده های خود بازگردند به خصوص دانشمند بزرگوار و انسان مهذب و اهل قلم و بیان حجت الاسلام و المسلمین مسلم قلی پور که ان شاالله در صحت و سلامت باشند.

حجت الاسلام رستم نژاد که در حج امسال حضور داشت، ابراز داشت: امسال واقعاً سرزمین منا به صحرای کربلا تبدیل شده بود و بسیاری از حاجیانی که در لابلای جمعیت گیر اُفتاده بودند بر اثر تشنگی و بی توجهی کامل نیروی های سعودی جان باختند.

 عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه افزود: روز اول بعد از حادثه عربستانی ها می گفتند؛ این ها مفقود شده اند  این در حالی که آنجا بسیاری از خانواده های این عزیزان در انتظار عجیب و سختی به سر می بردند و از سویی عزیزان آن ها در ایران جویای احوال بودند و شرایط دشواری را تجربه می کردند.

رسوایی آل سعود را فریاد بزنیم

وی با بیان این که این حادثه دارای درس ها و عبرت های بسیاری است، خاطرنشان کرد: یکی از مسایل مهم و قابل پیگیری این است ما باید رسوایی آل سعود را فریاد زده و به همه جهان نشان دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد همچنین گفت: حتی کسانی که تا دیروز دنباله رو حکام سعودی بوده و آنان را خادم الحرمین خطاب می کردند، بر اثر این فاجعه آبروی این ها رفت و به تدریج مشروعیت این خاندان و مذهب دروغین و خودساخته وهابیت در حال انقراض است.

وی با اشاره به خصومت آل سعود با انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: از روز اول پیروزی انقلاب  این ها ماموریت داشتند در برابر نور هدایت گرانه انقلاب اسلامی بایستند و هر کاری از دستشان آمد انجام دادند، اما در نهایت ناکام ماندند.

می خواهند جنایات خود را با فتواهای دروغین بپوشانند

وی بیان داشت: این ها جنایات خود را با فتواهای دروغین می خواهند بپوشانند و استکبار جهانی همواره از آن ها حمایت به عمل آورده اند و همین ها بودند که با حمایت استکبار، جریان های تکفیری را در جای جای جهان اسلام شکل دادند و ویروس خطرناک وهابیت را منتشر کردند.

سخنران این مراسم با بیان این که امروز دست پرورده وهابیت به نام داعش در عراق و سوریه جنایت آفرینی می کند، گفت: حادثه منا بهترین فرصت در اختیار مسلمین است تا چهره کریه وهابیت و آل سعود را به دنیا نشان دهند.

وی اظهار داشت: سران آل سعود تا دیروز نمی خواستند اصلاً تقصیر خود را بپذیرند و فرافکنی علیه ایران و جاهای دیگر می کردند و حتی از بیان یک عذرخواهی طفره رفتند .

نهیب حیدرانه رهبری دیگران را هم بیدار کرد

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد تاکید کرد: در این قضیه هم می خواستند دروغ بگویند؛ اما نهیب مقتدرانه و حیدرانه رهبر فرزانه انقلاب این ها را سرجایشان نشاند و  باعث گشوده شدن زبان اعتراض دیگر کشورهای اسلامی شد.

وی گفت: نهیب مقام معظم رهبری، به برخی عناصر داخلی هم نشان داد همیشه با ملاحظه و التماس و سلام و صلوات نمی شود کار را جلو برد و در برابر این انسان های جنایت کار ، متکبر و دروغگو باید با قاطعیت سخن گفت، کما این که تا حدی سران سعودی پس از هشدار رهبری عقب نشینی کردند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی یادآور شد: عزیزان و بزرگان بسیاری در این فاجعه از ما گرفته شد؛ لذا مطالبه گری نسبت به جنایات آل سعود ، حق مسلم ماست و نباید از آن کوتاه بیاییم.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha