جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ فاجعه دردناک ما بر اثر بی کفایتی حکام سعودی رخ داد و عید قربان را به عزا تبدیل کرد و قلوب جهانیان را جریحه دار کرد و باید هر چه سریعتر کمیته حقیقت یاب تشکیل و علت اصلی ماجرا مشخص گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، آیت الله مرتضی مقتدایی، صبح امروز در نشست عمومی هفتمین احلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین، در ساری با تسلیت فاجعه منا، اظهار داشت: این فاجعه قلب تمام مسلمین را به درد آورده و امت اسلامی را دغدار کرد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه افزود: این فاجعه دردناک بر اثر بی کفایتی حکام آل سعود رخ داد و عید قربان را به عزا تبدیل کرد و قلوب نه تنها مسلمین، بلکه جهانیان را جریحه دار کرد و امیدوارم هر چه سریعتر کمیته حقیقت یاب تشکیل شود و علت اصلی ماجرا مشخص گردد.

وی در ادامه در تبیین جایگاه روحانیت، به بیان روایتی از پیامبراکرم(ص) پرداخت و گفت: در روایتی از پیامبر(ص) در مورد قشری سخن گفته شده که در روز قیامت انبیاء و شهدا به مقام و جایگاه آنان غبطه می خورند و آنها کسانی هستند که ابتدا خداوند را در بین مردم محبوب کرده و همچنین مردم را نیز در نزد خداوند محبوب می کنند، این مهم وظیفه علما است، لذا باید امروز ما قدر خود را دانسته و نسبت به جایگاه خود شناخت داشته باشیم.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: روحانیون سربازان امام زمان(عج) هستند، لذا باید مراقب رفتار خود باشند، چرا که مردم به روحانیت اعتماد دارند و باید این اعتماد بیش از پیش تقویت گردد.

آیت الله مقتدایی در پایان با اشاره به نحوه برگزاری کمیسیون های اجلاسیه هفتم جامعه مدرسین، گفت: در این کمیسیون ها کارهای مفیدی و کارشناسانه ای صورت گرفته و امیدواریم که در رفع مشکلات کشور کارگشا باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha