جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله آملی لاریجانی

حوزه/ رئیس قوه قضائیه با تاکید بر این که ولایت فقیه شاخص سربلندی و عزت کشور است، گفت: امروز اقتدار کشور مرهون ولایت است و اگر خواهان حفظ اتحاد هستیم، باید این اصل مهم محور قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ساری، آیت الله آملی لاریجانی، امروز در هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین، در ساری با اشاره به این که روحانیون سه نقش مهم فهم دین، تبلیغ دین و اجرای دین را برعهده دارند، اظهار داشت: علمای دین در هر زمانی به اقتضای آن زمان، وظیفه خود را انجام داده و امروز نیز آنها با توجه به الزمات روز و مقولات فراوانی که دارد باید نقش خود را ایفا کرده و در زمینه تبلیغ دین فعالیت نمایند.

*دشمنان درصدد تضعیف بنیان های عقیدتی ما هستند

رئیس قوه قضائیه با بیان این مطلب که امروز ما با هجوم افکار مختلف مواجهه هستیم، ادامه داد: دشمنان در صددند بنیان های عقیدتی ما را تضعیف کنند، لذا باید در این زمینه علما با جدیت ورود نمایند.

وی با بیان این که امروز علوم انسانی غربی تهاجم خودشان را انجام داده اند، افزود: امروز در دانشگاه های ما علوم غربی تدریس می شود، در صورتی که باید عالمان دینی در این زمینه ورود جدی داشته باشند و مباحث و لزومات روز را به کتاب و سنت عرضه و علوم دینی را متناسب با جامعه تغییر دهند.

*باز بودن درب دانشگاه ها به روی افکار غربی

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به این که امروز درب دانشگاه ها به روی افکار غربی باز است، تصریح کرد: این افکار نگاهشان با اسلام بسیار متفاوت است، لذا باید روحانیت با کار کارشناسی در پی اسلامی سازی علوم گام بردارد.

*تاکید بر حفظ شیوه سنتی تبلیغ

رئیس دستگاه قضایی در ادامه سخنان خود، تبلیغ دین را وظیفه دیگر طلاب و روحانیون دانست و افزود: شیوه های سنتی تبلیغ بسیار مهم بوده و امروز باید حفظ شوند، البته نباید تنها به شیوه های سنتی اکتفا کرد، بلکه باید از ابزارهای نوین نیز بهره ببریم.

وی با تاکید به این که هنر باید به خدمت دین در آید، بیان داشت: باید آنچه را که از معارف دینی استخراج می شود، به جامعه عرضه کنیم و این مهم نیازمند روحانیون متخصص است.

*نظام قضایی ایران در دنیا منحصر به فرد است

رئیس قوه قضائیه، اجرای تعالیم دینی را سومین وظیفه مهم روحانیت عنوان کرد و ابراز داشت: اجرای تعالیم دینی اصلی ضروری در هر جامعه است و در نظام ما پیاده کردن احکام اسلامی نیازمند همکاری روحانیون است، به طور مثال نظام قضایی ما که در کل دنیا منحصر به فرد است با همکاری روحانیون اداره می شود.

*ولایت فقیه؛ شاخص سربلندی و عزت کشور

عضو خبرگان رهبری در ادامه بر بصیرت افزایی در جامعه تاکید و این مهم را از وظایف روحانیون خواند و ادامه داد: اگر تقوا و بصیرت در کشور وجود نداشته باشد، جامعه به انحراف کشانده می شود، لذا روحانیون باید لایه های مختلف سیاسی را به سمت محور ولایت فقیه رهنمون سازند.

وی با تاکید بر این که ولایت فقیه شاخص سربلندی و عزت کشور است، گفت: امروز اقتدار کشور مرهون ولایت است و اگر خواهان حفظ اتحاد در جامعه هستیم، باید این اصل مهم محور قرار گیرد.

*ضرورت ترویج اخلاق اسلامی

آیت الله آملی لاریجانی در پایان با تاکید بر ترویج اخلاق اسلامی، گفت: اخلاق و تهذیب از موارد مورد اهتمام انبیا الهی بوده و این مهم مقدم بر تعلیم است، لذا باید روحانیون ضمن اهتمام به این امر، برای گسترش آن در جامعه تلاش نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha