جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام طائب

حوزه/ حج امسال با کشیدن سیگار مأموران سعودی همراه بود که در سال های قبل، بنا به فتوای مفتیان خود جرات ارتکاب این عمل را نداشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، در نشست علمی  تبلیغی «تبیین ابعاد گوناگون فاجعه منا»، که به همت مدیریت ارتباطات و بین الملل مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) در مسجد این مجتمع برگزار شد، با اشاره به این فرمایش نبی مکرم اسلام(ص) "هر که به عمل قومی راضی باشد، در زمره آنها نیز به شمار خواهد آمد"، اظهار کرد: هرچند که واقعه عاشورا در سال 61 هجری روی داد، اما چون مصیبت حضرت سیدالشهدا(ع) و اهل بیتش را در دل داریم، در زمره یاران حضرت نیز قرار خواهیم گرفت.

وی با بیان این که خدای متعال در قرآن یهود را شدیدترین مردم به عناد و کینه ورزی با مومنین معرفی کرده ، افزود: در تورات، از گمراهان به "شروران" نامیده شده و قرآن نیز یهود را مظهر شرارت نامیده است. دلیل این شرارت یهود را می توان در نژادپرستی آنها دانست که تنها برای خود حق زندگی قائلند و دیگر انسان ها را ابزاری برای پویایی خود می پندارند.

رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار اذعان نمود: رژیم آل سعود در عربستان نیز همانند یهود، تنها خود را لایق حکومت می داند و برای مسلمان ها و حتی برای دیگر اقشار و طوایف مردم خود نیز حقی برای ابراز وجود قائل نیست. از این رو رسما مملکت عربستان را ملک آل سعود نامید.

وی ادامه داد: از فجایعی که رژیم آل سعود، در یمن و دیگر کشورهای اسلامی برافروختند، پیدا بود که نمی توانند از مدیریت حج امسال به درستی برآیند و کشتار انتظار حاجیان را می کشد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب، با اشاره به فاجعه منا در حج امسال، خاطرنشان کرد: غرور کاذب و بی مبالاتی آل سعود تا به آنجا می رسد که نه تنها به خود اجازه می دهند که ساعت ها فریادها و ناله های مجروحان این حادثه را نشنیده بگیرند، بلکه التماس های امدادگران و حاجیان دیگر کشورها برای کمک رسانی به مجروحان و حادثه دیدگان فاجعه را نیز نادیده انگارند.

وی، با اشاره به حرمت سیگار کشیدن در مجامع عمومی و به خصوص در نزدیکی خانه کعبه و اماکن مقدسه در فتاوای مفتیان وهابی عربستان، اضافه نمود: حاجیان سال های گذشته به نیکی می دانند مأموران نظامی ناظر بر اعمال حج جرأت کشیدن سیگار را نداشتند و در صورت ارتکاب، با عکس العمل سخت دستگاه حاکمه روبه رو می شدند، اما در حج امسال شاهد بودیم بسیاری از نیروهای نظامی سعودی در حال استعمال سیگار حتی در بحبوحه حادثه منا بودند، آیا نمی توان از این ماجرا ضعف مدیریتی دست اندرکاران حج را ارزیابی کرد.

رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار، با تأکید بر پشتیبانی استکبار از ملک سلمان در حمله به یمن و ترغیب وی به فجایع روزافزون در یمن همزمان با برگزاری حج تمتع، بیان نمود: نخستین پیامی که فاجعه منا برای مسلمین جهان دارد، آن بود که ملک سلمان، فاقد ابزار و نیروهای کافی برای مدیریت این کشور است و باید انتظار شکست های پیاپی این رژیم در آینده نه چندان دور را کشید.

وی تبلیغ مؤثر در فضای حاکم کنونی بر جهان را خطیرتر از حضور در واقعه عاشورا دانست و ادامه داد: طلاب و هر فردی که دغدغه احیای اسلام ناب را در قلب خود دارد، ندای غریبانه "هل من ناصر ینصرونی" امام زمان(عج) خویش را دریابند و به آن با تمام وجود خویش لبیک گویند. اگر نشر پیامهای عاشورا، ابزاری برای زنده داشتن خون شهدای آن به شمار می آید، احیای پیام حادثه منا نیز زنده نگاه داشتن خون کشتگان آن خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که معتقدیم که امام زمان(عج) شاهد مستقیم فجایع کنونی عالم اسلام و به خصوص شیعیان هستند و این فجایع قلب او را به درد آورده، خاطرنشان کرد: وظیفه هر طلبه‌ای که عمری سر سفره  مولای خود بود، آن است که از هر فرصتی هرچند اندک برای لبیک به ندای مظلومانه امام خود و احیای پیام عاشورا بهره برند تا شرمنده شکستن نمکدان مولای خود نگردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha