سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ همایش ملی خیر جمعی و مشارکت در توسعه رفاه اجتماعی

حوزه/ رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مراجع عظام همواره صاحب نظر و نفوذ در مسائل اجتماعی و خیر جمعی هستند، گفت: همواره رهنمودهای علمای بزرگوار در راستای تحقق اهداف سازمان بهزیستی کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» انوشیروان محسنی امروز در همایش ملی «خیر جمعی و مشارکت در توسعه و رفاه اجتماعی» که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با تقدیر از حمایت های حضرت آیت الله مکارم شیرازی در برگزاری این همایش، اظهار داشت: مراجع عظام همواره صاحب نظر و نفوذ در مسائل اجتماعی و خیر جمعی هستند. 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان بهزیستی ارائه خدمات درمانی، اجتماعی و توانبخشی به نیازمندان است، گفت: یکی از محوری ترین و اساسی ترین هدف انقلاب اسلامی برقراری عدالت بوده است که تا به امروز اقدامات مناسبی در جهت خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان انجام شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: یکی از تخصصی ترین نهادهای حمایتی در کشور که به برکت انقلاب اسلامی تاسیس شد، سازمان بهزیستی بود.

محسنی یادآور شد: این سازمان مردم نهاد از بدو شکل گیری تا به امروز در جهت ایفای وظیفه کمی و کیفی برای ارائه خدمات به نیازمندان تلاش کرده است.

*پیشگیری از آسیب های اجتماعی

وی با بیان اینکه استراتژی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دستورکار دولت تدبیر و امید قرار دارد، گفت: در صورتی که ما بتوانیم با استفاده از ابزار علم و تخصص، آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم باعث کاهش آثار و عواقب تحمیلی بر خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال معلولیت های شنوایی به صفر می رسد، گفت: یکی دیگر از استراتژی های دولت، استانداردسازی و ارائه خدمات تخصصی با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیاست. 

*تشویق جامعه به خیر جمعی

محسنی در ادامه تشویق جامعه برای مشارکت در خیر جمعی را یکی دیگر از استراتژی های دولت در این زمینه عنوان کرد و افزود: متاسفانه تاکنون از ظرفیت های جامعه به درستی استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه خیر جمعی و مشارکت مردمی داروی بی بدیلی است که می تواند بسیاری از مشکلات را به حداقل برساند، تصریح کرد: افزایش تلاش برای اعتماد سازی در جامعه و همدلی بین دولت و مردم یکی از عوامل تحقق مشارکت مردمی در خیر جمعی است.   

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه باید مردم را یاری دهنده و مددکار دانست، اظهار داشت: دولت و مجلس باید بروکراسی های دست و پاگیر را از مسیر مشارکت های مردمی برطرف کنند.

محسنی با بیان اینکه امروز بیش از 90 درصد سازمان بهزیستی برون سپاری شده است، ابراز داشت: در آینده ده درصد دیگر را نیز برون سپاری خواهیم کرد و مردم نماینده دولت ها خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه خیر جمعی را فقط نباید در پول خلاصه کرد، گفت: باید از ظرفیت و استعداد هر نیکوکاری استفاده کرد و سازمان بهزیستی در این راستا، دست نیاز و همکاری به سوی ملت ایران مطالبه می کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر لزوم استفاده از ظرفیت همه اقشار اجتماعی در خیر جمعی تاکید کرد و اظهار داشت: به طور مثال برای ارائه خدمات روان شناسی و جامعه شناختی نیازمند به اساتید دانشگاه هستیم.

محسنی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در راستای تحقق بخشی به قانون اساسی شکل گرفته است، گفت: دامنه برنامه ها این نهاد از بچه های بی سرپرست شیرخوارگاه تا کودکان و زنان بی سرپرست و سالمندان است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به آرمان های ترقی خواهانه دولت تدبیر و امید داریم، گفت: امیدواریم در راستای خدمات پیشگیری و تحت پوشش قرار دادن همه آسیب دیدگان اجتماعی بستر حمایتی فراهم شود.

*همکاری مردم ارتقادهنده خدمات بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور مردم را سرمایه های ارزشمند نظام دانست و گفت: همکاری مردم در ارتقای کیفیت خدمات سازمان بهزیستی موثر است.

محسنی در پایان بر ظرفیت استفاده از روحانیت در جهت اهداف سازمان بهزیستی تاکید کرد و گفت: همواره رهنمودهای علمای بزرگوار در راستای تحقق اهداف سازمان بهزیستی کشور بوده است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha