پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: متاسفانه عده ای از مداحان و شعرا تابع خط قرمز نیستند از آهنگ ها و تعابیر نامناسب استفاده می نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره کانون مداحان و شعرای استان قم  که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد،  اظهارداشتند:  عزاداری برای  امام حسین(ع) در طول تاریخ سرمایه عظیمی است که خیلی از مشکلات را می تواند از بین ببرد.

عالم سنی؛  اگرموفق هستید به خاطر عزای امام حسین(ع) است

معظم له به ذکر خاطره ای از قبل انقلاب در شهرستان مهاباد در دیدار یکی از عالمان سنی  اشاره کردند و  افزودند: در مهاباد که بودیم، علمای اهل سنت مجالس عزاداری نمی گرفتند علت را سوال کردیم،  گفتند؛ به خاطر این که بودجه ما به وسیله رژیم پهلوی تامین می شود؛ اگر بخواهیم کاری انجام دهیم هزینه های ما را قطع خواهند کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: آن عالم سنی به ما گفت؛ شما اگرموفق هستید به خاطر عزای امام حسین(ع) است، چون در عزای حسینی شما خیلی از حرفها و انتقادها را مطرح می کنید و این نعمت است که خدا به شما داده است.

ایشان گفتند: در آنجا فهمیدم که عاشورا چه ظرفیت عظیمی است که خدا به شیعیان داده است و عاشورا منبعی الهی است که بر روی شانه خطبا و مداحان و بانیان  این مجالس گذاشته است.

معظم له با بیان این که اگر این سه گروه اصلاح شوند، مجلس عزاداری هم اثرات خود را به جای خواهد گذاشت افزودند: باید از  ظرفیت عظیم عاشورا، برای از بین بردن مشکلات استفاده کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  با بیان این که هرچه منابع عظیم باشد، احتمالا سوء استفاده از آن هم  وجود دارد و هستند کسانی که از آن بهره بد می برند خاطر نشان ساختند: اگر دست ناصالحان به این منابع بیافتد بسیار خطرناک خواهد بود.

نباید عاشورا دست نا اهلان بیافتد

این مرجع تقلید گفتند: بدتر از همه اینکه اگر عاشورا در دست نااهلان بیافتد می تواند بهانه به دست دشمنان بدهند و این امرمی تواند خطر آفرین باشد.

ایشان با بیان اینکه مداحان باید به وسیله خود مداحان اصلاح شوند گفتند: در کنار این امور  لازم است از دیگران نیز نظرخواهی کنید و استفاده ببرید.

بعد از انقلاب فضای خوبی برای مداحان شکل گرفت

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: بعد از انقلاب فضای خوبی برای مداحان شکل گرفته، اما در کنار این فضا، مشکلات از طریق رسانه ها و از جمله ماهواره و ارتباط با همین عناصر برای مداحان به وجود آمده و متاسفانه عده ای از مداحان و شعرا که تابع خط قرمز هم نیستند هر چه آهنگ ها، تعابیر نامناسب از این گونه عناصر بود استفاده می نمایند، آنها را می سرایند و می خوانند.

ایشان با بیان اینکه متاسفانه در این میان  بانوان مداح و  مرثیه سرا نیز وجود دارند مشکلاتی ایجاد می کنندگفتند: مسئولیت شما به عنوان هیئت مدیره کانون مداحان و ما به عنوان عالمان  دین برای اصلاح این امور سنگین است و لازم است از این آب زلال عزای حسینی، برای پیشبرد اهداف به خوبی استفاده کنیم.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: مداحان پیشکسوت لازم است برای از بین بردن مشکلات جامعه مداحان برنامه ریزی و سرمایه گذاری نمایند.

 خاطرنشان می شود: حضرت آیت الله مکارم شیرازی کمک 100 میلیون ریالی به کانون مداحان قم اختصاص دادند.

 انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha