چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مجتهد شبستری همایش تجلیل دانش آموزان

حوزه/ رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: تمام ساعات هیئات و مراسمات حسینی نباید در روضه خوانی و ذکر مصیبت خلاصه شود، بلکه باید فرهنگ عاشورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، ظهر امروز در همایش تجلیل از دانش آموزان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز، گفت: وجود چنین نونهالان و دانش آموزان قرآنی بسیار مغتن بوده و به آموزش و پرورش و خانواده های این عزیزان تبریک می گویم.

وی با بیان این که فهم و قرائت قرآن کریم، مقدمه عمل به فرامین قرآنی است، ابراز داشت: حفظ و قرائت و درک مفاهیم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که هر دو دارای مطالب بسیار مفید می باشند که نباید از آن غفلت کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: یک عده افراد هستند که توجهی به مفاهیم و معنای اشعار و مصیبت خوانی ندارند و صرفا به دنبال گریاندن مردم هستند، در صورتی که باید بر پایه اشعار و مقتل های صحیح به روضه خوانی و ذکر مصیبت پرداخت.

وی، افزود: تمام ساعات هیئات و مراسمات حسینی نباید در روضه خوانی و ذکر مصیبت خلاصه شود، بلکه باید فرهنگ عاشورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بر پایه این گزارش، در پایان این همایش از 19نفر از دانش آموزان استان آذربایجان شرقی که در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز حائز مقام و رتبه شده بودند، توسط آیت الله مجتهد شبستری تجلیل شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha